Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk






Vækst hos de store dagligvarekæder i Portugal

APED, som er den portugisiske sammenslutning af virksomheder inden for detailhandel, har meddelt af salget i 2006 steg med 14% i forhold til 2005.

Sonea med kæderne Continente, Modelo og Modelo Bonjour er den førende dagligvare-virksomhed, Jerónimo Martins med Pingo Doce, Feira Nova og Recheio er nummer to, mens Auchan med Jumbo kommer ind på tredjepladsen. Herefter følger Lidl og Minipreco (ejet af Carrefour) og Carrefour.

Gør man størrelsen af en kæde op efter antallet af forretninger er Minipreco størst med 416 forretninger efterfulgt i Pingo Doce med 202 og Lidl med 182.

Jumbo (udtales 'sjumbo' på portugisisk) har i øvrigt et udemærket website, hvor man kan finde portugisiske priser (ikke discount) på stort set alt inden for dagligvarer. Se det her: www.jumbo.pt .



Kommentarer

Endnu ingen kommentarer
Opret en kommentar
(Påkrævet)  
(Valgfri)
(Påkrævet)  
Tilføj(Publiceres på denne side efter godkendelse)