Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Albufeira i juni med to små børn - hvilket hotel skal vi vælge?

Sidste indlæg 18-05-2010 12:39 af Susanne gerner. Antal svar: 3.
Side 1 af 1 (4 poster)
Forrige Næste
  • 16-05-2010 17:25

• anhjo
    • Top 200 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      16-05-2010
    • Indlæg 2

Albufeira i juni med to små børn - hvilket hotel skal vi vælge?

Vi er en familie på fire der skal til Albufeira i juni måned. Vi har booket fly, men endnu ikke hotel.

Vi er rejsende med to børn på 1/2 og 3 år, så vi går efter en central beliggenhed og børnevenligt hotel og lavvandet strand i en middel prisklasse.

Vi har aldrig været i portugal før, og er derfor helt på bar bund.

Er der børnevenlige seværdigheder i Albufeiraområdet (eksempelvis zoologisk have el. lign.)?

På forhånd mange tak for hjælpen!

• 16-05-2010 19:28

Sv: Albufeira i juni med to små børn - hvilket hotel skal vi vælge?

Nu er Albufeira mest til Fest og Disko, og badestranden er ikke særligt børnevenlig. Skulle jeg give et råd, så søg ind mod den Spanske grænse, Der findes særdeles børnevenlige strande, som Monte Gordo, der har flere gode hoteller. Lav en Google søgning på hoteller, Algarve. Tæt på Albufeira findes Zoo-Marine, med masser af dyr og Shows (også for de små). Men vær forvisset om, at tiden går hurtigt, når i først er her. God ferie
    Asger Larsen

• 17-05-2010 14:10

• anhjo
    • Top 200 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      16-05-2010
    • Indlæg 2

Tak for dit indlæg. Det vil jeg helt sikkert se nærmere på.

• 18-05-2010 12:39

Hej

Jeg har et godt og indgående kendskab til et familiehotel med dejlige lejligheder. Ligger i 3-4 km afstand til Portimão, Alvor og Praia da Rocha, ca 30 vest for Albufeira.

http://www.estrela-do-vau.com/?gclid=CPrlsriz26ECFQQE3godsXl7KA

Prisen er absolut rimelig og der er stort set alle de faciliteter der er brug for fx restaurant, bar, legeplads, 3 pools, mindre fitness rum og supermarked. Er man forhindret i at komme til stranden, som ligger 800 m væk, kan man sagtens tilbringe et par dage ved de flotte pools.

Lejlighederne er fuldt udstyret og bliver grundigt rengjort mellem hver hotelgæst, så de fremstår rene og indbydende.

Hotelpersonalet er meget stabilt og er kendte ansigter gennem mange år. Hvilket gør hotellet til et rart og trygt sted af være.

Central beliggenhed er ofte forbundet med søvnløse nætter gr. trafik og støj fra nattelivet, så alene af den grund vil jeg altid vælge et hotel i rolige omgivelser. Dette hotel er bygget i område med golfbaner og lavere bebyggelse. Absolut mit foretrukne hotel i Portimão området. Selvfølge kan der forekomme larm fra andre gæster - de er jo også på ferie

Det koster ca 5-6 eur at køre taxa til de 3 byer. I området kører desuden busser mange gange om dagen

Hotellet kan selvfølge bookes direkte, eller kan det gøres hos Svante Rejser, som yder fin service og har gode aftaler på hoteller og billeje i Portugal. Herudover er det nemt at forlænge sit ophold eller ændre rejsetidspunkter.

http://www.svante.dk/?pid=55&sub=45

Jeg syntes, at de mange seværdigheder er for lidt større børn, så derfor er gode faciliteter i nærområdet vigtigere for at få en god ferie. Mine egne børn har været i Algarve fra de var 5 mrd., ganske ubesværet.

I øvrigt tager jeg selv afsted i morgen tidlig  - såfremt askeskyen ikke driller igen!

Jeg håber, at i får en god tur til Algarve

mvh

Susanne

Susanne