Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Portugal fra syd til nord i bil

Sidste indlæg 22-06-2013 19:31 af Anne Mari Cobb. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 11-06-2013 20:26

Portugal fra syd til nord i bil

Kære alle

Min kæreste og jeg skal på ferie i Portugal i to uger nu her. Vi har lejet en bil, og vi har 6 dage til at komme fra syd til nord og derefter fra nord til Lisabon. Tiden er knap, så derfor kan vi ikke nå det hele. Det ved vi godt.

Vi er begge to interesseret i smuk natur og dyr, så vi leder efter smukke naturområder og rigt dyreliv. Vi vil også gerne se nogle traditionelle byer, seværdigheder eller vandfald undervejs. Meget gerne se en hyggelig vingård eller to (gerne et sted med overnatning eller nær overnatning).

Vi er begge to glade for fysisk aktivitet (mindre krævende såvel som ekstremsport), så hvis I kan anbefale en overkommelig gårute, en å med mulighed for kajak eller andet, så bliver jeg glad.

Jeg håber, der er nogle, der har lidt forslag til, hvad der er at se derude.

Kærligste hilsner
    Anne Mari

• 11-06-2013 21:26

Sv: Portugal fra syd til nord i bil

Hej

Jeg kommer her med nogle faa foreslag ,slaa op paa google for yderligere oplysninger.

Jeg formoder at I kommer til Faro da I skal  nordpaa, et foreslag er Cliff Richards vingaard i Albufeira ,de har rundture ( se adega do cantor -hjemmesiden er ogsaa paa dansk)*kan overnattes der ,men jeg ved ikke om det kan lade sig goere for een nat !)  dernaest  nordpaa til Alentejo Vidigueira Nord for Beja  Dansk vingaard Corte de Cima  hyggelige smaabyer omkring stedet - Alqueva naturomraade  -Evora  historisk by -Portalegre- Castello Branco - Guarda -Serra da estrella  - Viseu - Porto  ikke at forglemme med portvinsmagning - sydpaa til Aveiro  (portugals venedig) -Coimbra -universitets by) derfra kan I saa vaelge  langs kysten til Lissabon eller indland.

jeg ved det lyder haesblaesende ,men I bestemmer jo selv  hvorlaenge i vil vaere hvert sted.

dette var mit foreslag  og oensker jer velkommen til Portugal og god tur

Hilsen Lis J

• 22-06-2013 19:31

Sv: Portugal fra syd til nord i bil

Hej Lis

Tusind tak for hjælpen. Jeg tror bestemt, at der er noget at komme efter. Vi vil kigge lidt nærmere på de forskellige vingårde og byer.

Jeg regner ikke med, at vi bliver det samme sted i særlig lang tid af gangen. Så det er godt at have nogle forskellige valgmuligheder.

Jeg tror, at vi vælger kystlinjen tilbage mod Lissabon. Der skulle efter sigende være nogle skønne byer langs kysten, så der kan vi jo gøre hold en gang eller to.

Så tak for hjælpen. Vi glæder os rigtig meget.

Dbh. Anne Mari og Andreas