Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Opskrifter på portugisiske retter

Sidste indlæg 25-07-2015 8:33 af Susanne gerner. Antal svar: 4.
Side 1 af 1 (5 poster)
Forrige Næste
  • 18-07-2015 9:20

Opskrifter på portugisiske retter

Jeg savner opskrifter på portugisisk mad/dessert. Kunne man lave sådan et afsnit. Det er alt for "farligt" med Google Translate. Mangler pt opskrift på Doce da Casa Kh Susanne.
    Susanne

• 18-07-2015 10:01

Sv: Opskrifter på portugisiske retter

Jeg så en fantastisk kogebog på dansk med portugisiske retter. Jeg kan desværre ikke huske, hvad den hedder, men jeg fandt den hos en helt almindelig boghandel - endda på udsalg - så den slags findes altså derude. Håber du finder frem til den opskrift, du søger😊

• 18-07-2015 10:39

Tak, jeg har også én "Det portugisiske køkken - klipfisk og andre lækriteter" men den kan jo ikke rumme det hele - desværre heller ikke Doce da Casa 😭 Kh.
    Susanne

• 18-07-2015 11:49

• Annette Cruz
    • Top 500 Bidragsyder
    • Funchal, Madeira
    • Aktiv siden:
      20-03-2015
    • Indlæg 2

Her har du en opskrift på Doce da Casa: - 1 dåse Kondenseret mælk - 1 dåse letmælk (brug dåsen fra den kondenserede mælk) - 4 æggeblommer - 1 pakke marie-kiks - stærk kaffe - 200 ml fløde - pynt efter behag og smag 1: Hæld kondenseret mælk, letmælk og æggeblommerne op i en gryde. Bliv ved med at røre til cremen tykner. Hæld det op i en skål. 2: Dyp kiksene i kaffen og læg dem i et lag over cremen. 3: Pisk fløden til flødeskum og kom den oven på kiksene. 4: Pynt efter behag og smag og stil desserten i køleskabet. Bom apetite!
    Annette Jeppesen Cruz

• 25-07-2015 8:33

Lige præcis - mange tak.
    Susanne