Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Hvor kan man købe skandinaviske varer i Portugal?

Sidste indlæg 04-05-2017 12:06 af Nielsen. Antal svar: 10.
Side 1 af 1 (11 poster)
Forrige Næste
  • 18-05-2016 14:31

Hvor kan man købe skandinaviske varer i Portugal?

En dansk distributør af skandinaviske varer har forespurgt Portugalnyt om der i Portugal findes steder (f.eks. købmænd, supermarkeder og hjemmesider) hvor man kan købe skandinaviske varer?

- herunder skandinaviske fødevarer, slik, konfekture m.v.

Virksomheden er interesseret i at komme i dialog med firmaer i Portugal, som kan have interesse i et samarbejde om salg af svenske, norske og danske produkter i Portugal og på Madeira.

Er der læsere på Portugalnyt, der kan bidrage med informationer?

Henrik Dahl
    Portugalnyt
    henrik@portugalnyt.dk

• 18-05-2016 16:57

Sv: Hvor kan man købe skandinaviske varer i Portugal?

Er det ikke det vi har ambassaden til? De har kontakterne til erhvervslivet og ministerierne... Mig bekendt er der Aldi, Lidl og Ikea der markedsfører skandinaviske produkter, for Ikeas vedkommende som en fast del af sortimentet. Men det afhænger jo af hvilke varer der er tale om, og prisniveauet?!

• 19-05-2016 12:59

Det drejer sig som nævnt hovedsagligt om fødevarer, slik og konfekture men kan sagtens skaffe æbleskivepander, servietter med skandinaviske flag, julepynt, isenkram  o.s.v. ja, så sågar danske pølsevogne kan vi klare.

Vi vil gerne i kontakt med nogen som har lyst til at forhandle sådanne varer eller nogen som afholder basarer.

• 20-05-2016 11:16

• campingole
    • Top 25 Bidragsyder
    • Albufeira - og Bornholm
    • Aktiv siden:
      02-12-2009
    • Indlæg 17

Bor man i udlandet kan altid bestille populære danske varer via postordre fx hjemve.dk.

Her i Algarve skal man lede i de udenlandske supermarkeder som har mange varer som turister og fastboende fra Storbritannien ikke kan undvære.

Da Danmark eksporterer en del mælkeprodukter (Arla, Lurpak), svinekød (fx svinekam med svær), bake-off brød (Schulstad har flyttet produktionen til UK), kan jeg anbefale "Iceland" (Algave Shopping/Retrail center) og Apolonia flere steder på Algarvekysten.

Apolonia kan vel sammenlignes med Magasins "Mad og Vin" - meget høj kvalitet. Foruden svinekød (med svær) får de også fisk og skaldyr fra Nordsøen, Island og Grønland. 5-6 slags sild på glas har de også. De har en hel del varer fra Skandinavien og Finland - så man kan også købe lakrids fra Finland (og Holland) - selv Tyrkisk Peber.

Men ALLE varer er dyrere, også dem de har fælles med i fx Continente, Pingo Doce m. fl. - og kan man finde varen i Lidl eller Aldi kan de sælge det langt billigere hos dem.

Ved den gamle busholdeplads for langtursbusser (på N125) ved Albufeira, er der åbnet en kæmpe butik med "kun" drikkevarer. Det er også en engros forretning til erhversbutikker. Alt i drikkevarer kan købes - dog ikke mælk ;-): vand, juice, sodavand, øl, vin, likør, alkohol - enkeltvis, kasse og på paller...! Der har de flere slags Ålborg snaps, Gl. Dansk, Herring Likør mm. danske ølmærker (Carlsberg, Tuborg, Faxe har jeg set). Fx koster Coca Cola, Fanta, Sprite ned til 24 cent/dåse uden moms - det er tæt på halv pris ift. alm. butik. Det samme gælder de lokale øl som Sagres, Super Bock. Især deres mini-øl er der altid en type på tilbud - og Carlsbergs.... Ja, alle priserne er uden moms i butikken (begge priser oplyses dog) - men alle fyldt 18 år kan købe.

Og nu åbner IKEA en butik ved Loulé med tilhørende shoppingcenter snart.... Og så har vi også deres lille "købmand".

• 20-05-2016 12:42

Tak for info "Campingole"

Jeg vil se lidt nærmere på Apolonia. 

Det er præcis sådanne supermakeder som du beskriver fra Algarve, der har udenlandske produkter, som vi efterlyser. Vi tror på at der også i Algave og i det øvrige Portugal er et marked/behov for skandinaviske produkter.  Vores problem er at vi ikke kender disse firmaer.Hvis I har mulighed for at oplyse os om navnet på sådanne firmaer - kan vi selv søge videre på nettet.  

Vi samler produkter fra mange forskellige skandinaviske leverandører  og sender det samlet afsted. Derved behøver man ikke at købe f.eks. en hel palle med f.eks. rugbrødsmel, der er som reget et stort mix. af alt muligt på pallerne. 

Vi er meget taknemmelige for alle jeres kommentarer. 

• 03-05-2017 18:21

Jeg er nysgerrig, hvad blev jeres undersøgelser til med hensyn til at levere danske varer til Portugal ?

(Algarve) 

Jeg ville være superglad for rugbrødsmel + diverse danske oste med smag,men jeg klarer mig med hvad jeg kan få ,meeen det ville være rart med amomel eller anden mel som har mere rugmel i end  hvedemel...

hilsen

Lis J

• 03-05-2017 18:57

• campingole
    • Top 25 Bidragsyder
    • Albufeira - og Bornholm
    • Aktiv siden:
      02-12-2009
    • Indlæg 17

Lidl og Aldi (POR) har færdigblandinger - også noget der "ligner" rugbrød. Aldi har mørkt rugbrød skiveskårne faktisk. Selvom det er langtidsholdbart smager det udmærket - især hvis man få det friskpakket. Men ligesom I Danmark hvor bagerierne kommer mere og mere hvedemel i rugbrødet (med brun farve), er man snart selv nød til at bage rugbrød. Både i Danmark og i udlandet.. Et godt dansk rugbrød - stort set kun med rugmel og rugkerner - er jo også blevet upopulært i Danmark. Prøv at læse varedeklarationen næste gang du køber "rugbrød" i Danmark. Nedslående - det skal jo nu om dage helst have smag og konsistens som en burgerbolle.... med farve. Inkl. en håndfuld "andre kerne" så olie/fedtprocenten stiger fra ganske få procent til 5-10-15%. Nu hvor IKEA har åbnet ved Loulé/Faro, har du en chance at købe noget "skandinavisk" i deres lille "købmand". Jeg har endnu ikke været der. Da rugmel/-kerner er ukendt i butikkerne i Portugal må jeg selv slæbe nogle pakker herned. Ligesom osten, kryddersild og kold røget bacon... ;-)

• 03-05-2017 19:07

Hej Lis Desværre er det indtil videre IKKE lykkes for os at finde butikker eller nogen som sælger via internettet i Portugal. Så vi vil fortsat sætte stor pris på at høre fra jer, hvis I hører om nogen som har lyst til at starte et samarbejde med os. Vi er et mindre firma, med en del år på bagen og med 6 ansatte, som eksporterer skandinaviske varer. Vi leverer i øjeblikket varer til bl.a.: Spanien, Frankrig, USA, Canada, Australien, New Zealand, Guatamala, England, Schweiz, Tyskland, Hong Kong, Brasilien og Andorra. Lad endelig høre fra jer, hvis I har nogle gode ideer Jeg træffes på telefon +45 40 42 83 31. Mvh Inger

• 04-05-2017 10:22

Hej Ole Já jeg køber allerede deres færdigblanding når de har dem og det er desværre ikke altid.. og ja jeg bager selv og tilsætter en hel del kerner så det bliver groft rugbrød. Ikea Loule har endnu ikke færdigblandet mel til rugbræd,jeg ved at på Mallorca for ex har de ,men endnu ikke her. Mwd hwbsyn til sild,så har Apolonia nogle gode krydder sild fra ABBA i deres pålægsmontre (ikke glas-for dyre og for små). Sjovtnok for 30 år siden kunne vi få dansk ost i Portimao,men den luksus existerer ikke længere.. KH Lis J

• 04-05-2017 11:32

Prøv at komme i kontakt med Pingo Doce eller Continente

Husk landskode +351

Lusodana

• 04-05-2017 12:06

• Nielsen
    • Top 200 Bidragsyder
    • DK
    • Aktiv siden:
      27-07-2009
    • Indlæg 2

hjemve dk