Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Hunde lov

Sidste indlæg 06-09-2016 10:44 af Zalina. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 06-09-2016 9:30

• Zalina
    • Top 100 Bidragsyder
    • Hornslet
    • Aktiv siden:
      04-09-2016
    • Indlæg 4

Hunde lov

Hej min mand og jeg er i gang med at planægge at flytte til Portugal. Men der er en ting som måske kan forhindre os i det. Min mand og jeg har en hund af racen American Staffordshire Terrier, hun er 7 år gammel, købt af en godkendt kennel, alle dyrelæge besøg overholdt, hun har fået fjernet hendes livmoder og er chippet. Jeg har forsøgt at finde ud af om vi må tage hende med ind i Portugal. Så vidt jeg kan læse mig frem, er denne race ulovlig, men hvad indebære det? Jeg ved godt der har været store problemer i Portugal med muskelhunde. Men må vi tage hende med ? Og hvis vi må, hvilke papir skal vi have med, og er der andre papir vi skal søge om i Portugal??? De venligste hilsner Zalina

• 06-09-2016 10:09

Sv: Hunde lov

Denne hjemmeside er desværre kun på portugisisk, men kan prøve at sende en e-mail på engelsk til deres e-mail adresse lpda.sec@gmail.com.

Så vidt jeg kunne læse mig frem, den race som din hund tilhører vil blive forbudt at avle og at importere til Portugal, dog kan man få en tilladelse hos den "freguesia" = sogn man bor i, under specielle forholdsregler, blandt andet, at hunden er kastreret eller tæven er steriliseret. 

Lusodana

• 06-09-2016 10:44

• Zalina
    • Top 100 Bidragsyder
    • Hornslet
    • Aktiv siden:
      04-09-2016
    • Indlæg 4

Sv: Hunde lov

Tak for hurtig og brugbar svar, Fernando ;) MVH Zalina