Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Aktuelle tips og links
Rejser til Algarve
Prøv ny søgemaskine

Billeje i Portugal 
- se aktuelle tilbud

Søg billige ferieboliger i Portugal - inkl. Madeira & Azorerne 
Søg ferieboliger
Log på Portugalnyt

Om Portugalnyt

Algarvekysten - hvor skal man bo?

Sidste indlæg 27-01-2019 10:05 af Susanne gerner. Antal svar: 3.
Side 1 af 1 (4 poster)
Forrige Næste
  • 11-01-2019 15:23

• Tinavad
    • Top 500 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      10-01-2019
    • Indlæg 2

Algarvekysten - hvor skal man bo?

Vi er en familie på 4 - to voksne og to teenagere - der er ved at planlægge sommerferie i Portugal. Vi starter med nogle dage i Lissabon, og herefter tager vi toget til Algarvekysten. Men hvor skal vi bo? Hvilken by kan anbefales? Vi vil gerne have lækker strand, lidt byliv (men ikke fest og farver), restauranter i nærheden og så vil vi gerne på kajaktur eller SUP-tur i grotter. Det skal ikke være luksus men lidt charme og lidt liv måder gerne være. Vi har kigget lidt på Praia da Rocha - bl.a. Vila Lido. Men hvad anbefales til en familie med større børn med aktiviteter i nærheden? Mvh Tina

• 11-01-2019 20:15

Sv: Algarvekysten - hvor skal man bo?

Hej Jeg har i mange år (som i rigtig mange år) ferieret i præcis området Praia da Rocha. Det er nok svært ikke at få fest og farver, hvis du vælger dét område. Selv bruger vi ikke fest og farver til så meget, vi går ganske enkelt hjem før "fest og farver" begynder, ca 21-22, på den anden side hvis behovet skulle være der??? - og når der spilles fodbold, jamen det er hele området der fester og glæder sig Området er et mix af morderne byggeri , som i højhuse og lave tradiotinelle portugiske bygninger, nyt og gammelt, grimt og smukt. Det fantastiske er at der er kort afstand til det hele, bjergene, naturen og alle de andre kystbyer. Jeg nyder at være der og finder hurtigt nogle naturperler. Vi har altid lejebil, der er billigt og sikkert at være billist i Portugal Vores ferie starter også fra det nordligere Portugal og ender med skøn badeferie i Praia da Rocha. Vi bor i lejlighedshotel, ikke kønt, men praktisk. Jeg kigger heldigvis ikke på hotellet, men har FANTASTISK udsigt fra min dejlige balkon, og mega tæt på stranden, Stranden med den berømte klippe. Stranden rummer skøn strand restaurant med rigt udvalg af frokost og aftensmad, Restaurant Branquinho, velbesøgt af lokale og genganger turister, i total afslappet stemning. ALLE elsker at være der og nyder hinandens selskab Tæt på stranden hotel, god til pris http://www.booking.com/Share-8zMqnt Kan klart anbefale, Estrela Do Vau, lidt længere til stranden, ca 800 m og så har I bar 4-5 km strand at gå af, ved lavvande fri passage hele vejen http://www.booking.com/Share-heYNAQ I er velkomne til at kontakte mig for flere oplysninger. Se desuden Portugals Nyt udvalg af lejligheder i Praia da Rocha Håber virkelig at I finder et sted, for her er SÅ dejligt. Mh Susanne
    Susanne

• 16-01-2019 15:55

• Tinavad
    • Top 500 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      10-01-2019
    • Indlæg 2

Mange tak for dit svar. Vi kigger også på byen Lagos. Har du erfaringer derfra!?? Mvh Tina

• 27-01-2019 10:05

Ja, noget - en større by der har udviklet sig gennem tiderne. Et større område end Praia da Rocha. Det er lidt det samme, restauranter og div salgsboder/butikker. Jeg kan godt li' at komme dertil og kigge på bylivet. Har en enkelt gang været på Hotel Dom Dinis ud mod Ponta da Pidade, dejligt - ca 30 min gang fra centrum. Tavira (25 km fra Spanien) kan jeg mægtig godt li' - nok den mest originale af de "større" badebyer. Masser af fastboende og kun 30 km fra lufthavnen. Holdt jul der for nogle år siden. Portimão er stadig den næststørste "rigtige" by - masser af fastboende og selvfølgelig turister. Det er svært, at ramme præcis den følelse, man har når solen går ned og aftenen begynder, det kan være 2 vidt forskellige verdener. Vil man sidde på en bjergtop og kigge stjerner eller bare nyde badelivet, måske spise ude, gå tidligt i seng for atter at komme op til en dejlig dag. Det hele er muligt, jeg blander det hele lidt med nogle dage mod nord.
    Susanne