Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Aktuelle tips og links
Rejser til Algarve
Prøv ny søgemaskine

Billeje i Portugal 
- se aktuelle tilbud

Søg billige ferieboliger i Portugal - inkl. Madeira & Azorerne 
Søg ferieboliger
Log på Portugalnyt

Om Portugalnyt

Aeminium - en glemt by under Coimbra

Sidste indlæg 03-03-2016 8:46 af Fernando C. Kvistgaard. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 29-02-2016 15:28

Aeminium - en glemt by under Coimbra

Eminio, eller Aeminium på latin, er en gammel by bygget af Romerne for flere tusinde år tilbage hvor der i dag ligger universitets byen Coimbra.

Aemenium lå ved den romerske vej, som forbandt Olisipo (Lissabon) og Bracara Augusta (Braga) forbi Conimbriga og har været et vigtigt mellemhandelscentrum. Da Sveberne (et germansk folk som stammede fra regionen mellem Elben og Oder) plyndrede og ødelagde Conimbriga i året 465 og 468 e.Kr., flygtede dets indbyggere ti l Aeminium.

De utal af gallerier og underjordiske tunneller, med buer i toppen, er blevet bygget for at understøtte byens forum og senere ærkebiskoppens bolig. Resterne findes nu som et underjordisk kompleks i form af en cryptoporticus i Museet Machado de Castro i Coimbra.

Lusodana

• 02-03-2016 15:32

Sv: Aeminium - en glemt by under Coimbra

Kære Fernando, tusind tak for det her opslag. Jeg skal nemlig besøge Coimbra til sommer, og det her er lige sådan noget jeg kigger efter. Glæder mig til at se det. mvh Philip

• 03-03-2016 8:46

Sv: Aeminium - en glemt by under Coimbra

Hej Philip

Det glæder mig, at du som mig kan lide disse gamle historiske minder. I min først indlæg har jeg glemt at vise et link til en video.

Lusodana