Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Koriander-olie har sundhedseffekt ifølge portugisiske forskere på univesitetet i Covilhã

Forskere på UBI universitetet i Covilha mener at have påvist en positiv effekt af at indtage koriander.

Covilhã forskere får opmærksomhed
På Universidade da Beira Interior har et team af micro-biologer testet koriander-olie på bl.a. Escherichia coli, Salmonella enterica, Bacillus cereus og MRSA bakterier.

Resultaterne af forskningen er offentliggjort i en artikel i Journal of Medical Microbiology og tyder på at koriander virker giftigt for visse bakterier, der ellers kan have have modstandskraft overfor antibiotika.

Ifølge forskningsleder Fernanda Domingues beskader koriander visse bakteriers celle-membran’er og forhindrer bakterien i at udvikle sig for til sidst at gå til grunde.

Se forsknings-artiklen fra Covilhã på Journal of Medicval Microbiology.

Såfremt resultaterne viser sig at kunne virke i praksis, vil koriander-olie muligvis kunne erstatte visse antibiotika, der anvendes mod madforgiftninger. Man kan endda forestille sig at visse madvarer vil kunne iblandes koriander-olie for at nedsætte risiko’en for forgiftninger.

Korianders effekt er ikke ukendt og har været anvendt i tusindvis af år af vidt forskellige civilisationer.

Herunder video om plantens mulige positive effekter: