Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk






Cinterex fra Portugal skal bygge Nørrebroparken, Nørrebros Runddel og Nuuks Plads metrostationer

CMT (Copenhagen Metro Team) har indgået kontrakt med Cinterex om at bygge de tre første metrostationer i den københavnske metro’s anden etape.

Københavns metro – Cityringen
Den anden etape kaldes også for Cityringen.

Cityringen vil stå færdig i år 2018 og vil bestå af 17 stationer i en cirkel omkring det indre København.

På de eksisterende stationer Frederiksberg og Kongens Nytorv vil man kunne skifte til det nuværende (2012) metronet i København til/fra den nye Cityring metro (2018).

Se kort over det samlede metronet i København (den nye fremtidige Cityring er markeret som blå og orange linje).

Cinterex Construções é Reparações Lda
Den portugisiske entreprenørvirksomhed skal stå for bygningen af de tre første dedikerede Cityring metro-stationerne Nørrebros Runddel, Nuuks Plads samt arbejdsskakten i stationen Nørrebroparken.

Cinterex er en vidt forgrenet virksomhed med partnere i en række lande.

Virksomheden har blandt andet stået for følgende opgaver:

  • anlægsarbejdet i forbindelse med bygningen af A8-motorvejen i Polen rundt om byen Wroclaw (afsluttet)
  • under-entreprenør på OL3 atomkraftværket i Finland (ongoing)
  • bygningen af Las Palmas station på Mallorca (afsluttet)
  • tunnelarbejde i forbindelse med New Tyne Crossing i det nordøstlige England (ongoing)
  • M3 motorvejen i Irland ved Dublin (ongoing)
  • Flere projekter i Italien herunder anlæggelsen af togstation i Parma (ongoing)

Ifølge CMT er Cinterex fra Portugal blevet udvalgt til opgaven blandt 5 tilbudsgivere på grundlag af en tilfredsstillende teknisk beskrivelse og pris. 

Se mere på Cinterex hjemmeside (link virker ikke længere).

UPDATE: Cinterex danske afdeling gik konkurs, da virksomheden blev afsløret i omfattende snyd med lønninger samt svindel med forfalskede lønsedler over for de danske myndigheder. Se indlæg om afslutningen på sagen, der endte i kædeansvar for CMT.



Kommentarer

Endnu ingen kommentarer