Turismo de Lisboa er igang med en større kampagne for at tiltrække flere besøgende til Portugals hovedstad.
Lissabon i sit bedste lys
Lissabon er igennem de sidste par år blevet forskønnet med en langt mere indbydende havnefront og promenade langs Tejo floden forbi byens største og ligeledes nyrenoverede åbne plads Praça do Comércio.
Arbejdet med at renovere det centrale Lissabon er færdigt de fleste steder, og det nærliggende Cais de Sodré kvartér (med tog til Cascais og stor ny metro-station), som tidligere var lidt af en lastens hule står nu klar til at blive en trendigt sted i Lissabon.
Lissabons solskin tiltrækker mange selv i vinter-perioden. Se artikel fra 2013 med billeder fra februar måneds sommervejr i Lissabon: Solferie i Lissabon .
Herunder Lissabon billeder fra december 2013:
Se også ferietip: Lej penthouse-lejlighed i Lissabon (Alcantara)
TV-reklamer for Lissabon i julen
Lissabon-ferie kampagnen på TV løber fra sidst i november til 15. januar 2014.
Målgruppen omfatter befolkningerne i følgende 14 lande: Danmark, Norge, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Holland, Belgien, Polen, Schweiz, Italien, Tjekkiet, Ungarn og Rusland.
Statistisk set var der i starten af 2013 flest turister i Lissabon fra følgende lande: UK, Spanien, Frankrig, Tyskland, Italien, Brasilien og USA.
Se også: Billig ferielejlighed i det charmerende gamle Alfama-område i Lissabon.
Spottet om Lissabon er på 15 sekunder og kan ses herunder. Lissabon-ferie kampagnen er budgettet til at koste €750.000