Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Vandringer i Portugal

Sidste indlæg 05-09-2010 20:03 af Harry Petersen. Antal svar: 4.
Side 1 af 1 (5 poster)
Forrige Næste
  • 04-01-2009 17:36

Vandringer i Portugal

Jeg er i gang med at læse om "El Camino", pilgrimsvandringen til Santiago de Compostela i Spanien; og sammenholdt med en serie bøger som jeg har læst flere gange - 4stk - skrevet af Estrid Ott om den forældreløse dreng Chico og hans vandring gennem Portugal og Spanien i 1950erne. Hans tilknytning til Casa do Gaiato, men mest vandringen var egentligt det, der fik mig til at søge oplysninger om "El Camino".

Jeg vil gerne høre om der findes nogle vandreture - det behøver ikke at være religiøse, for så er der formentlig nogle til Fatima - i Portugal. Har man "March-foreninger", som var meget populære i 1970erne og 1980erne her i DK?

Jeg vil da også lige anbefale læsning af bøgerne. Stort smil

Estrid Ott:

Chicos lange vandring.

Chicos hårde kamp.

Chicos lille æsel.

Chicos store håb.

Mvh.
    Robert

Robert

• 06-01-2009 18:10

• inga
    • Top 50 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      16-12-2008
    • Indlæg 11

Sv: Vandringer i Portugal

Hej Robert,

Jeg har for et års tid siden gået pilgrimsruten til Santiago de Compostela fra Porto, og den kan jeg helt klart anbefale. Ruten Porto->Santiago strækker sig nok mest over Spanien, men ikke meget. På vores vej igennem, mødte vi en hel del pilgrimsrejsende af mange nationaliteter, bl.a var der en kvinde der havde taget ruten fra Lisabon, men jeg tror dog at markeringen starter i Porto, hvor man første gang møder de gule indikationspile.

Den er forholdvis let at finde ud af og herbergene ligger næsten i 20 km´s afstand og det er som pilgrim gratis overnatning og med køkken på stederne, hvis man altså har pilgrimspasset. Du skal bare spørge hvis der er noget du vil vide... Jeg kender ikke meget til Fatima-ruten og hvis der skulle findes andre større ruter, tror jeg næppe at de er ligeså organiseret som Santiago. I hvert tilfælde møder man mange på vejen og får at se til meget varierende landskaber!

Hilsen Inga

• 08-01-2009 17:50

Hej Inga

Tak for dit svar. Jeg søgte straks på nettet ( google: Porto - Santiago de Compostela) og fandt bl.a: http://www.santiagopilgrimme.dk/art5/pilgrimsveje_i_portugal.htm.

Jeg var ikke klar over at man kunne gå den vej, så det bliver spændende at undersøge det nærmere.Stort smil

Hilsen

Robert

Robert

• 13-09-2009 16:40

Hej Inga

Først tillykke med barnet ( læste andetsteds på forumet) håber at I har det godt i Braga...

Jeg gik Caminoen (alene) og det var så stor en oplevelse at det har sat sig fast. Man møder de samme pilgrimme på herbergene og nogle kan man bare med så det bliver en lille "familie".

Selve naturen er også skøn, selvom det regnede meget - særlig den første dag hvor støvlerne blev fyldt med vand hver gang en bil passerede, men det blev på sin vis opvejet af herberget, som syntes de ville holde en lille "kom sammen" så alle pilgrimme kunne få varm mad for 2euro pr. person.

Og selvom vi ikke fulgtes ad om dagen så ventede vi altid på at resten af "familien" landede så vi kunne komme ud og spise og hygge os.Stort smil

Så jeg vil sige tak for dine input og det er ikke sidste gang jeg går en caminoWink

Hilsen Robert

Robert

• 05-09-2010 20:03

Til:Robert Knoth Albrecht m.fl

Vi roder selv med vandreruter i Portugal.Har haft meget fornøjelse af ruten GR13. Via algarviana.Tværs over Algarve og lige så langt oppe fra turistområdet,at man oplever det "rigtige" Portugal. Skønne folk og skønne byer. Søg evt. bredt på Via algarviana eller Almargem.Sidste er en sammenslutning af forsk. natur og agrikultur foreninger.De er primus motor for denne rutes om ikke opståen,så ihvertfald dens offentliggørelse som international vandrerute. Held og lykke hvad end du vælger. mvh Harry