Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Leje af land/grund

Sidste indlæg 03-12-2017 18:53 af Harry Petersen. Antal svar: 6.
Side 1 af 1 (7 poster)
Forrige Næste
  • 13-01-2009 9:19

Leje af land/grund

Tænkte om ikke,som udgangspunkt,det vil være et godt forum og videnbank når man gerne vil leje lille stykke jord. Evt. kun for hver vinter.

Bare 100 kvadratmeter eller så. Gerne ude på landet og gerne i øverst halvdel.

Hvad er så formålet? Jo, istedet for campingplads. Mere ind under huden om I forstår og så lige, som andet sted beskrevet har jeg Amstaff og ønsker ikke at starte med at ligne et problembarn.

Leje for plads til bil og trailer i 1-3 mdr. Eller måske nogen kender til et annonceavis som kunne være velegnet, ville også være hjælp. Blot er det mange gange bedre med fra mund til mund...såe med en vis forventnig fra nogen af jer... siger jeg tak.

• 13-01-2009 17:39

Sv: Leje af land/grund

Hej Harry Petersen

Jeg har sendt besked gennem Sean angående evt. leje af grund, men jeg kom til at læse lidt af indlæggene omkring jeres hund, og jeg vil gerne tilføje, at her i huset har vi to SERRA DA ESTRELA`er, det er en portugisisk hunderace som er frygtet at de fleste portugisere, måske er det ikke hvad man kalder en "muskelhund", men måske en race er den er endnu "værrer". Racen er igennem generationer opdrættet, oppe i bjergområderne, til at forsvare fåreflokke mod ulve, ikke at jage ulvene væk, men at dræbe dem. Men alt afhænger af den skoling eller opdragelse hunde eller børn får, du kan få problemfyldte hunde, du kan få problemfyldte børn, det afhænger ikke af hunden eller barnet, men af opdrageren.

Vi har haft dene race nu i 20 år, og har aldrig haft problemer, så held og lykke.

Med venlig hilsen

Mogens Bak Pedersen

• 13-01-2009 22:42

Godaften til Mogens Bak Og alle selvfølgelig.Tak for respons..må bare lige ind og fortælle dig Mogens,at som du fornemmer er jeg/vi konen og mig selv ret nye og nyforelsket i landet.Faktisk kun været der tre vintre gange tre mdr.Kørt landet tyndt i skiver på langs.I den forbindelse kom vi over Serra Estrella og kunne jo ikke undgå disse store bamser af hunde.Totalt nuttede som uldne hvalpe og kanon flotte som store privat passede kæmpe bamser.. Nå men vi kom over at købe i bare iver...der var jo lige noget med eksportpapirer mm. Syntes bare lige det var lidt sjovt lige at træffe på dig med sådan en hund som vakte så megen tankegang hos de "grønne" portugalfarer.Tak for dit input.mvh Harry

• 13-01-2009 23:01

• hmeyer
    • Top 50 Bidragsyder
    • Palmela
    • Aktiv siden:
      08-10-2007
    • Indlæg 11

Vil bare lige sige, at såfremt i en dag kommer forbi Palmela og trænger til en kørepause, har vi et feriehus her på vores grund som I kan låne i et par dage. Vi udlejer det om sommeren, men det står tomt hele vinteren, og jeg kan forstå, at det er i vintermånederne I kommer til Portugal. Palmela er en lille by og et godt udgangspunkt til Lissabon, Setúbal, Évora, Sesimbra og Arrábida. I kan se huset på min hjemmeside : http://clientes.netvisao.pt/norholt/ hvorfra I også kan komme i kontakt med mig.

• 14-01-2009 21:24

hmeyer

Hvad skal vi sige... Fruen og jeg ser på hinanden og siger: det må man nok sige, eller sådan noget. For det første. Er dit/jeres generøse svar typisk for velkomst til nye her på sitet... så forstår man den popularitet man ser sitet har.

Men mest til hmeyer: Tak, tusind tak. Meget venligt. Og vi var inde og se... Kanont hus og ligger skønt. Men låne... nej, det vil vi alligevel ikke. Må vi "gemme dig" kunne det være et godt flugt sted for en måned eller to når nordens klima trykker for meget. Så kunne man måske lave en lejeaftale... Og man var ikke nødt til at køre turen HVER gang.
    Mange tak og mvh. Harry

Emner: ,
  • 26-01-2009 21:47

NOK NOK... er her nogen?

Er der ikke nogen der ved noget? Jo har fået respons... Men efter mere end 3000/km ville det være godt om man havde så meget info,at man mere eller mindre havde en aftale på plads. Kom nu frem... og vær ikke bange for at anbefale os til nogen. Vi er ikke hippier eller sigøjnere. Bare et par hel og halvgamle håndværker der gerne vil rejse på den måde.

Må hellere sige det. Kunne godt se i første indlæg, at vi kunne ligne hvad som helst. Såe... nogen må kende nogen? Mvh Harry  

• 03-12-2017 18:53

Hej igen hmeyer Var inde og søge på forum og ville gå til din hjemmeside.Kan det passe,at den ikke findes mere? Ville jo se om du stadig lejer hus ud...ved og være tid igen :-) Bedste hilsner H.chr