Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Porto

Sidste indlæg 30-06-2009 16:57 af Susanne Jokumsen Cabral. Antal svar: 3.
Side 1 af 1 (4 poster)
Forrige Næste
  • 19-06-2009 19:52

Porto

Hej...

Jeg hedder Kenneth og jeg er 24 år. Jeg bor i Århus og læser til Jordbrugsteknolog. Vi er netop ved at planlægge en studietur til Portugal hvor vi allerede nu har planlagt at vi skal opholde os i Porto og Lissabon. Rejsen påbegyndens mandag d. 5 oktober og afsluttes mandag d. 12 oktober. Vi regner med at begynde i Porto og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med. Vi regner med at bruge hele tirsdag og onsdag i Porto og om torsdag kører vi i bus mod Lissabon

1) Om tirsdagen vil vi gerne se lidt af Porto by. På vores studie arbejder vi med anlæg af haver/byrum/torve og vi vil derfor gerne se Porto by ud fra et fagligt synspunkt. Det betyder at de fleste turist guider ikke vil være istand til at give os en faglig tur i byen. Fx kunne det være interessant at se Praca da Liberdade - som skulle være et meget flot torv. Men hvem vil kunne give os en faglig guidet tur på dette torv? 

Vi forestiller os at selve byvandringen skal vare 2 og max 3 timer og vi er 15 personer ialt....

2) Vi er naturligvis også interesseret i at se det man skal se når man er i Porto - nemlig portvins produktionen. Vi skal dog besøge en dansk vinbunde senere på ugen - men ved ikke hvad der er af muligheder i Porto. 

Håber en kan hjælpe mig

Mvh Kenneth

• 29-06-2009 14:50

Sv: Porto

Hej Kenneth.

Jeg ville da gerne hjælpe, for har boet i Porto i mange år, men en faglig guidet tur i Porto kan jeg nu nok ikke lige klare! Du kunne evt spørge på det danske konsulat i Porto (tlf +351 226094584) - Ud over Praça da Liberdade, kunne det måske være interessant at besøge "Parque do Palácio de Cristal", en meget smuk bypark med udsigt over Douro-floden, "Praça da Batalha" i umiddelbar nærhed af "Praça da Liberdade". Måske også vores meget langstrakte park/skov "Parque da Cidade" kunne være relevant: den største park anlagt i byområde i Portugal (godt og vel 80 hektar) med meget smukt og varieret landskab (et utal af små stier, søer, tættere skov etc) og som strækker sig helt ned til stranden. - Du kunne evt checke flg site, som måske kunne give flere ideer:   http://www.portoturismo.pt/index.php?m=4

Mht portvins-husene, så synes jeg bestemt, de er et besøg værd. Jeg kender personligt Sandemans guided tur, som er meget interessant (Cais de Gaia). Derudover kender jeg "Quinta de Panascal" et stykke oppe af Douro-floden, som er en fantastisk vingård med guided tur. Men det kræver selvfølgelig det meste af en dag!

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at skrive. Måske kan jeg være behjælpelig.

Mvh

Susanne

• 30-06-2009 13:13

Hej Susanne...

Tak for din hendvendelse....

Mht. et besøg ved portvinshusene regner vi med at det kunne foregå tirsdag aften...dagen efter vi ankommer....dvs. vi har nok ikke mere end max 3 timer til det. Er det realistisk?

Mvh Kenneth

• 30-06-2009 16:57

Hej Kenneth.

Jeg kan ikke huske præcist hvor lang tid rundvisning+prøvesmagning tager - men allerhøjest 1 time.

Mvh Susanne