Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

kriminalitet i Albufeira?

Sidste indlæg 22-06-2009 18:14 af Asger Ingolf Larsen. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 22-06-2009 5:51

kriminalitet i Albufeira?

Nu har jeg langt om længe fået bekræftet både fly og hotel i området Olhos D'agua. Men jeg fik lige læst et indlæg her på P.nyt omkring lommetyve bla i lissabon. Hvordan skal vi forholde os til problemet der hvor vi skal bo,er det udbredt? Er der anmasende gadesælgere og folk som hiver en ind på deres restauranter og forretninger?Det var tilfældet på Gran Canaria for nogle år siden.På kreta oplevede vi aldrig nogle problemer og vores børn kunne selv gå på små shoppe ture uden antastelser dog var der flere løse hunde som kunne virke lidt skræmmende. Er der nogen som ved lidt om de forskellige ting? Mvh Rene

• 22-06-2009 14:29

Sv: kriminalitet i Albufeira?

Kære René

Tag det roligt. At være i Portugal er ikke værre end at være i Danmark. I hver fald går man ikke og skyder på hinanden næsten hver dag, som det nu sker i Danmark. Jeg vil dog sige at Portugal er mere sikkert end Danmark. Lommetyverier sker i alle store byer, desværre. Det samme sker på strøjet i København, og her gælder de samme forholdsregler som i mange andre store byer. Mit barnebarn blev for nylig bestjålet i London.

Der er ikke nogen form for anmasende gadesælgere, som du siger - dette er bare ikke tiladt.

Tag bare til Portugal og du vil, som mange andre, oplive et venlig folk og et behageligt land at være i, som mange andre har erfaret og hvor mange også har valgt at bo i.

God ferie

Fernando

Lusodana

• 22-06-2009 18:14

Sv: kriminalitet i Albufeira?

En mærkelig gang snak !.. At høre, at Portugal skulle være noget af det værste.? Jeg vil påstå, at det er et af de sikreste steder at være. Lommetyve og fidusmagere kan man sikkert finde overalt, hvor der er mere end 2 personer, men steder som Sydøsteuropa, Mellemøsten, Afrika og Sydamerika, om det så er Italien, kan man opleve at de er i stand til at stjæle det sukker, du lige kom i kaffen. Efter mere end 55 år med rejser over hele kloden, og 22 år i Portugal må jeg konstatere at jeg nødigt ville bo andre steder. Her er netop som Danmark var engang.... Sikkert og fredeligt, og så har vi ovenikøbet godt vejr det meste af året. 

Og så et godt råd, som gælder overalt: (også DK) ..I store menneskemængder og ved på/afstigning af busser og tog,...Pas på din tegnebog, taske og hvad du ellers medbringer af løsøre.

Asger Larsen

Asger Larsen