Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Gravid i Portugal?

Sidste indlæg 31-07-2009 16:40 af sara. Antal svar: 3.
Side 1 af 1 (4 poster)
Forrige Næste
  • 10-07-2009 22:00

• sara
    • Top 150 Bidragsyder
    • Elvas, Portugal
    • Aktiv siden:
      23-11-2008
    • Indlæg 2

Gravid i Portugal?

Hej, Der skulle vel ikke vaere andre som er gravid og bor hér i Portugal? Det er mit foerste barn og synes det kunne vaere rart at snakke med andre gravide om alt det nye der sker. Hvis der er nogen derude, venter jeg spaendt paa at hoere fra dig. Med venlig hilsen Sara

• 27-07-2009 1:00

• inga
    • Top 50 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      16-12-2008
    • Indlæg 11

Sv: Gravid i Portugal?

Hej Sara,

Tillykke! Hvor langt er du henne? Jeg har en datter på fire måneder. Min første del af graviditeten boede jeg i Brasilien og husker at jeg også længtes efter noget kontakt med nogen i samme situation, da man trods alt er langt hjemmefra. Senere var jeg kommet til Danmark og der blev hun også født, men nu er vi kommet til Portugal for forhåbentligt at slå os ned her og det er det skønneste i verden at være mor!! Du er velkommen til at skrive til mig hvis du har lyst, og husk allerede at melde dit barn i vuggestuen, for man skal efter sigende være ude i god tid. 

Venlige hilsner, Inga 

• 31-07-2009 10:19

Hej Sara.

Desværre har jeg først set dit indlæg nu, jeg har ikke haft så meget tid og ro til at sidde ved computeren.

Jeg vil fortælle dig, at jeg har fået to børn i Lissabon og har brugt det almindelige sundheds system, men det gik bedst 2nden gang, da jeg havde fundet nogle gode danske bøger om graviditet og fødsler. Situationen kan være ganske skrammende, især hvis landet og sproget også er nyt.

Hvor i Portugal bor du? Skal du også føde barnet i Portugal?

Mvh.

Maria Teresa Ferreira

M.Teresa F.

• 31-07-2009 16:40

• sara
    • Top 150 Bidragsyder
    • Elvas, Portugal
    • Aktiv siden:
      23-11-2008
    • Indlæg 2

Hej Inga og Maria Teresa, Tak for jeres svar :-) Jeg er praecis idag 12 uger henne og har lige motaget brev om at komme til ecografi. Det glaeder jeg mig meget til. Jeg var ogsaa til én lige da jeg fandt ud af jeg var gravid, for at faa at vide hvor langt jeg var henne. Saa nu glaeder jeg mig til at se hvor stor det lille liv er blevet siden sidst, og til at hoere at alt er som det skal vaere :-) Vi bor i Elvas, taet paa graensen til Badajoz i Spanien. Lige nu er planen at jeg skal foede i Badajoz, da det er dér den naermeste foedestue er. Og det passer mig egentlig fint, da mit spanske er langt bedre end det portugiske.. Vi tager til Dk paa visit hér i slutningen af august og saa skal jeg have tanket op med boger om graviditeten og foedslen og se om min lille niece derhjemme har toj osv hendes nye faetter eller kusine kan laane. Jeg tror jeg er kommet ok ind i systemet nu, har faaet kuponer til tandlaegen og tid hos laegen og kan modtage en pago pre-familiaer efter jeg har vaeret til ecografi.. Saa selv om det er lidt forvirrende at komme ind i hvordan sundhedssystemet fungerer, saa tror jeg, jeg har faaet styr paa det igaar efter en hel eftermiddag paa centro de salud..:-) Jeg har faaet en mini mave, men kan ikke vente til den bliver stor og jeg kan maerke den lille derinde. Saa en lille bid af en video fra National Geografic optaget i 4D igaar paa youtube.. Det er bare saa maerkeligt at forestille sig der ligger saadan en lille én derinde og bare vokser.. Hvis I har flere tips og tricks, tager jeg imod dem med kyshaand! Mvh Sara