Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Småbørnsklub i Københavnsområdet / Børnepasser

Sidste indlæg 16-01-2011 11:25 af Maria Teresa Ferreira. Antal svar: 4.
Side 1 af 1 (5 poster)
Forrige Næste
  • 16-01-2010 14:43

• Garcia
    • Top 200 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      16-01-2010
    • Indlæg 2

Småbørnsklub i Københavnsområdet / Børnepasser

Vores datter der fylder 3 år til marts 2010 har vi valgt skal blive to-sproget. Dog savner vi at hun kan mødes og lege med nogle jævnaldrende ind imellem, hvor det er portugisisk der er det talte sprog. Det kunne være så fantastisk at hun oplever fællesskab med jævnaldrende på portugisisk herhjemme. Når vi er på ferie i Portugal er det endnu ikke meget kontakt hun har med andre børn, medmindre det er på stranden eller legepladsen. Vi håber gennem dette forum at få skabt nogle relationer ;-)

Min mand er portugiser, og taler næsten udelukkende portugisisk til hende. Jeg er dansker og har lært portugisisk.

Hvis der skulle sidde en voksen eller teenager der taler portugisisk, og som kunne tænke sig at knytte bånd til vores skat ved at passe hende ind imellem, så kunne det også være dejligt. Man må jo sætte ind på mange fronter ;-)

Hvis der sidder nogle med gode råd til legetøj/bøger/film m.m. hvor man lærer sproget så er vi også meget modtagelig for den opbakning.

Vi venter spændt på at høre fra jer ;-)

• 17-01-2010 10:13

Sv: Småbørnsklub i Københavnsområdet / Børnepasser

Hejsa,

Jeg er dansk mor med portugisiske boern i Lissabon, omvendt situation.

Muligvis kommer jeg snart til Kbh., afhaengigt af omstaendighederne.

Fortsaet med at soeg, spoerg evt ogsaa paa ambasaden.

Du kan ogsaa soege paa google. pt, camoes virtual. , der er alt muligt materiale for portugisere i udlandet, ogsaa for boern. Det er Camões instituttet som har lavet sitet for udbredelse af portugisisk sprog og kultur generelt, for at samle dette mellem portugisisktalende lande og for portugisere i portugisisk ikke-talende lande.

HVIS jeg kommer hjem til dk. vil jeg meget gerne vaere med mine to boern. De taler, pt., kun portugisisk.

Mange Venlige hilsner,

Teresa.

M.Teresa F.

• 17-01-2010 11:03

Bare et forslag. Hvad me at købe DVD med tegnefil på portugisisk? De kan købes on-line via internet.

Lusodana

• 24-01-2010 8:26

• Garcia
    • Top 200 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      16-01-2010
    • Indlæg 2

Tak til jer alle tre der har svaret på mit indlæg og kommet med gode råd. De er helt klart værd at afprøve. Somsagt er vi åbne for at mødes med jer der pt. bor i Portugal når og hvis I kommer til Danmark.

Fortsat god søndag ;-)

• 16-01-2011 11:25

Hej Garcia.

Der er gaaet lidt tid siden dit indlaeg, men jeg kunne godt taenke mig at vide om i stadig er i Kbh. og om hvordan det gaar med jeres portugisiske netvaerk. Jeg kommer hjem paa ferie i Paasken, med mine to portugisisk talende boern og er interesseret i at vide hvad der findes af portugisisk talende muligheder, bare for at give mine boern en "sprog-pause" ind imellem.

Mange Venlige hilsner,

Teresa

M.Teresa F.