Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Stenkastere ved solbadning

Sidste indlæg 01-07-2010 0:13 af Vicente. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 18-06-2010 13:29

• Vicente
    • Top 200 Bidragsyder
    • DK
    • Aktiv siden:
      18-06-2010
    • Indlæg 2

Stenkastere ved solbadning

Portug. er ved at være lidt gale! For nylig, på en strand - tæt ved Guia og Albufeira (Algarve) - blev jeg (ældre mand, gråhåret)udsat for stenkastende fyre/mænd(3 stk.), som dermed jog mig væk fra stranden!! De var åbenbart skuffede over, der i stedet for kvinder(som de måske kommer og lurer på), den dag 'bare' lå en mand! Og jeg lå altså diskret nok; de var klatret igennem et buskads, for at komme til den skrænt, hvorfra de så overdængede mig med sten og klippestykker. At jeg oven i købet har mistet mit armbåndsur under flugten, gør det ikke sjovere.

Nu må de 'tage sig sammen' !!!          Fik dog fin opbakning fra Turistkontoret i Albufeira.

Politiet: Nej; de tager i mod en anmeldelse(mod € 10,-), men mener i princippet, "man selv er ude om det"!

Normal 0 21  

• 29-06-2010 16:46

• nicole
    • Top 75 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      12-11-2007
    • Indlæg 5

Sv: Stenkastere ved solbadning

Rigtig trist historie, man får den største lyst til at give den slags uromagere et ordenlig drag over nakken, men det er vel ikke noget de vil tage særligt tungt.

Vil bare spørge om du henvendte dig på politistationen,og især om svaret du fik gik ud på, at du skulle betale 10 euro hvis der skulle foretages yderligere? Og om de sagde du selv skulle have nogen skyld i det skete?

• 01-07-2010 0:13

• Vicente
    • Top 200 Bidragsyder
    • DK
    • Aktiv siden:
      18-06-2010
    • Indlæg 2

Sv: Stenkastere ved solbadning

Hej...tak for din interesse.

Jo, flere kammerater i Algarve ville komme hen og 'tale alvorligt' med dem...men, det er jo dét - nytter heller ikke noget; så kommer ens kammerater måske i problemer....for, dét er jo 'alvorligt'!

Ang. Politi:  Jo, efter jeg havde henvendt mig på det lokale Turistkontor (hvor man var meget chokeret over det skete og direkte bad mig anmelde det "for ellers får vi det aldrig stoppet"), tog jeg på politistationen, i Albufeira og ville anmelde.....det kostede så med det samme et gebyr på 10,- €  !

Og der bliver sikkert IKKE foretaget mere - politiet i Portugal er ikke 'berømte' for deres 'indsatsvilje'.....hører man jo mere og mere fra andre, der også selv har 'oplevelser'...........

Egen skyld:  Nej, man har ikke  sagt noget direkte - måske ligger det 'i luften', at man skal tjekke SKILTE....!

Men, det er jo noget vrøvl, må jeg synes - INGEN steder står skilte*  -  af de strande, hvor jeg kommer og det viser sig, der er mulighed for at 'practicare nudismo' (hvilket jo blot betyder, man ligger et eller andet sted - diskret - og nyder solen og den friske luft........man går jo ikke hen til caféer, strandbarer ell. lign., uden at man så klæder sig på.......her viser det sig, som jeg skrev, at disse 'lurere' (espreitadores, har jeg nu lært!), kravler rundt inde i buskadset bagom, oppe på en skrænt, der egentlig skærmer andre........mod det 'modbydelige' syn at se afklædte mennesker!

(men, de ville jo se kvinder!! Og, det vil jeg da også gerne!!)

*og blot til din oplysning, nu har jeg altså været mange steder i Portugal, gennem 30 år eller mere.....!

Og aldrig oplevet noget lign., som de sidste to år - der sker 'lidt' for meget' en gang i mellem!!!

M.v.h.,

' Vicente '