Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Valg af bank i Lissabon...?

Sidste indlæg 21-02-2015 17:32 af Mia Schlosser. Antal svar: 6.
Side 1 af 1 (7 poster)
Forrige Næste
  • 02-02-2015 15:45

Valg af bank i Lissabon...?

Kan nogen anbefale en bank, der har god service - på engelsk, lave gebyrer og meget gerne en app svarende til Danske Banks MobilPay. Vh Mia
    Mia Schlosser

• 04-02-2015 13:43

Sv: Valg af bank i Lissabon...?

Hej Mia,

Dette svar skal ikke tolkes som en decideret anbefaling, men blot som input til generelle overvejelser om valg af bank i Portugal.

Først bør man overveje om man har behov for en bank med fysiske filialer eller om man kan "nøjes" med en decideret online bank, der oftest har lavere gebyrer og meget få fysiske filialer (om nogen overhovedet). 

Efterhånden tilbyder de fleste portugisiske banker service på engelsk - også via deres netbank-løsninger, men der findes også internationale banker i Portugal med mange filialer som f.eks. Barclays (England), Deutsche Bank (Tyskland) og Santander (Spanien).

Blandt de mest kendte online-banker finder man Banco Best (ejet af Novo Banco - det tidligere Banco BES) samt ActivoBank (ejet af Millennium BCP). Sidstnævnte tilbyder dog endnu ikke netbank på engelsk.

Henrik Dahl
    Portugalnyt
    henrik@portugalnyt.dk

• 04-02-2015 17:42

Det afhænger nok lidt af hvad man skal bruge banken til. Hvis man påtænker køb af fast ejendom eller oprette et firma i Portugal, bør man nok tage en traditionel Portugisisk bank.: Jeg har selv gode erfaringer med "Millennium" (Banco Commercial Portuguesa (eller Handelsbanken)). Den Spanske Santander har overtaget den Portugisiske TOTTA.og er OK Caixa Geral de Depósitos er den statsejede bank / sparekasse, den er nok ganske sikker men er ikke særligt kundevenlig. Den administrerer iøvrigt de fleste statsansattes lønninger Men der er 6-7 + banker at vælge mellem hvor man kan være rimelig sikker af netbank-løsning er der desuden Super Depósito Banco BiG - BiGonline.pt‎ Det er få der ikke kan klare kundeservicen på engelsk, så skal man nok ud i en filial på Bøhlandet
    Asger Larsen

• 05-02-2015 10:04

• Gaspar
    • Top 10 Bidragsyder
    • Lisbon - Portugal
    • Aktiv siden:
      13-10-2011
    • Indlæg 83

Hej Mia Det er nok lidt som i Danmark, nogle er til faren og nogle er til sønen. Jeg benytter selv Banif.pt som fysikbank og som netbank, jeg har overført penge fra DK til Portugal og det kommer på dagen via Danskebank og banif. Nu har jeg fået behov for en nykonto og her benytter jeg BPI.pt som har en fidial som har åbenstider og en plasering som passer til mit behov. God jagt på en bank. Men hvorfor ikke bare ligge et besøg forbi de fidialer som er tæt på hvor du skal bo ? og prøv om de har hvad du søger, du er kunden og kan vælge frit imellem dem alle.

• 21-02-2015 13:50

Tak for jeres altid gode svar 😉 Jeg er nu blevet opmærksom på, at man fx i Spanien, skal have en ansættelseskontrakt for at kunne oprette en bankkonto. Ved I om noget tilsvarende gælder i Portugal? Og i så fald... er der noget der evt kan oppeveje en manglende kontrakt? Vh Mia

Mia Schlosser

• 21-02-2015 16:03

Hvad behøves er et portugisisk skattenummer. Dette udstedes ved fremvisning af pas hos "Finanças" (samme som "Skat i DK). Desuden et Attenstado fra "Junta do Freguesia", - bopælsattest. Det skulle være tilstrækkeligt m.v.h Asger
    Asger Larsen

• 21-02-2015 17:32

Tusind tak for svar, det er en meget stor hjælp at kunne spørge herinde! Tak! Vh Mia

Mia Schlosser