Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Ny i dette forum

Sidste indlæg 24-02-2015 12:30 af Asger Ingolf Larsen. Antal svar: 5.
Side 1 af 1 (6 poster)
Forrige Næste
  • 23-02-2015 13:36

Ny i dette forum

Hej jeg vil lige benytte lejligheden til at introducere mig selv og fortælle lidt om mit forhold til Portugal. Mit navn er Jytte Andersen og jeg er 70 år gammel. Da min mand endnu levede rejste vi en del i Portugal, primært i Algarve-provinsen. Jeg har altid syntes, at det var et dejligt land og en skøn befolkning, så da jeg under et højskoleophold i 2010 så en brochure der reklamerede for et feriehus i Portugal, fangede det straks min interesse. Og sådan gik det til, at jeg i dag er medlem af en dansk andelsforening ved navn Casa d'Arte, der ejer et hus i Portugal.. Vi er 64 medlemmer og huset består af 9 lejligheder. Det ligger i en lille by ved navn Alportel, ca. 4 km nord for byen São Bràs de Alportel, som igen befinder sig ca. 25 km nord for Faro - og for mig er det simpelthen Paradis på Jord. Jeg er der 3-4 gange årligt i ca. 2 uger af gangen, og det er en lise for sjælen. Der er ingen turister i området og det er derfor ret let at komme i kontakt med de lokale. I de forløbne 5 år har vi fået gjort en del ved huset og haven. Vi har bl.a. fået anlagt en swimmingpool som bliver flittigt benyttet. Angående byen São Brás så er det en typisk portugisisk by, lidt søvnig, men dog med en masse gode cafeer og restauranter. Og den bliver kun bedre efterhånden om man lærer den bedre at kende. Ja, dette var ordene. Med en masse varme hilsener Jytte Andersen

• 23-02-2015 14:46

Sv: Ny i dette forum

Du har fuldstændig ret Jytte Andersen, Algarve og særskilt "Sotavento" er steddet hvor man føler sig godt til rette, her i Portugal. Vi bor selv i Vila Real de Santo Antonio. Her er Ingen storby støj, meget få fulde turister og discoteker. Og som du siger her er lidt søvnigt..... Bortset fra juli og august, hvor det meste af verdenen holder ferie i Algarve. Sotavento algarvio er navnet givet til den østlige del af Algarve, bestående af følgende municípios: Alcoutim, Castro Marim, Faro, Loulé, Olhão, São Brás de Alportel, Tavira, Vila Real de Santo António. Og ikke mindst, vi har bedre vejr end Barlavento, ....med de store tuisthoteller. Vi har boet 14 år ved Sintra, og nu over 14 år i Vila Real de Santo Antonio. Den flytning fortryder vi bestemt ikke. Glæden ved at se solen, så godt som hver dag, giver livsglæde. En varm hilsen til dig, fra min hustru Isabel, og mig Asger Larsen.
    Asger Larsen

• 23-02-2015 20:40

Hej Jytte

Jeg er sikker paa at noget af det "soevnige "kan gaa af hvis du melder dig ind i Venner af Sao Bras museum, der er en masse aktiviteter hele tiden  deres website er www.amigos-museu-sbras.org

og ellers dine fine ord om paradis paa jord. passer fint med hvad mange af os synes.

Nyd dine ferier i Algarve

Hilsen

Lis J

• 24-02-2015 11:17

Tak Lis. Jeg kender godt Sao Bras museum og har været der flere gange bl.a. til fado. Hilsen Jytte

• 24-02-2015 11:40

Kære Isabel og Asger Larsen Tak for jeres venlige hilsen. Jeg kan forstå at I er fastboende, men det "tør" jeg nu ikke. Jeg har nok i de 6-8 uger jeg kan få i vores dejlige hus. og jeg tager derned på søndag. Vejrudsigten ser flot ud, så jeg glæde mig meget. Venlig hilsen Jytte A

• 24-02-2015 12:30

Kære Jyttesofie... Der er efterhånden flere der "TØR"! Sidste år ved denne tid blev jeg kontaktet af en 68 årig Esbjergenser, om jeg kunne hjælpe ham. Han var nylig blevet skilt og hans firma gav kun underskud. Han ville bo i Portugal og i solen. Indenfor en uge, havde han bopælspapirer, bankkonto og lejet en lejlighed. Jeg hjalp lidt hist og pist, og han er nu igang med Portugisisk undervisning. Han fortryder i hvert fald ikke springet... Der er flere, men ofte foretrækker de nordportugal og omegnen af Lissabon, uden at være opmærksom på, at jo længere mod nord, des mere regn og kulde. Har du lyst til at høre mere, er du velkommen til at kontakte os på:- asgeringolf@gmail.com -. m.v.h Asger
    Asger Larsen