Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Flytte til Portugal

Sidste indlæg 10-11-2009 22:49 af Carsten Ebsen. Antal svar: 11.
Side 1 af 1 (12 poster)
Forrige Næste
  • 22-01-2008 22:42

Flytte til Portugal

Hey derude :-) Vi er en familie fra Danmark, ( 2 drenge på 5 og 7 år ) Kvinde 30 år mand 32 år. Vi går og leger med tanken om at rykke teltpælene op og se det store udland. ( ikke mindst motiveret af den efterhånden ganske trivielle vinter i DK ) Vi mener, at skal man gøre noget sådant, så er det nok en god ide og gøre det imens ungerne ikke er så gamle at de har bundet tætte bånd med alt for mange venner og kærester som vil gøre en sådanne beslutning umulig. Vi har brugt noget tid på at se efter boliger, men kan ikke rigtigt finde noget som ikke er skruet overdrevet vildt op i pris fordi de udbydes til tossede udlændige :-) Er det slet ikke nogen steder der udbyder ganske alm. lejemål ud? Vi går efter noget der ligger godt og har en ok størrelse, idet vi i dag har et hus på 500 m2. Hvordan ser det ud med mulighederne for jobs dernede. Min kone Pam er negleteknikker og jeg selv er direktør med speciale i salg. Hvor store er leve omkostningerne for alm. hushold osv.? Håber der er nogen der vil kunne komme med svar. Venlig hilsen Hans Storm

• 01-11-2008 18:47

Sv: Flytte til Portugal

Hej Hans

Jeg oplever det samme. Det virker til at boligpriserne er skruet kunstigt i vejret på de (engelsksprogede) sider jeg har fundet frem til.

Fandt du en portal eller to?

Venligst, Lasse

• 02-11-2008 11:27

Prøv med  "www.sapo.pt", click ind på "Clasificados" og søg i "Imobilarios", der er sådan ca. en halv million boliger at vælge imellem. Siderne er nok på Portugisisk, men med lidt god vilje, skulle det nok være muligt at tyde dem..... God fornøjelse!

M.h.t. Arbejde er straks en anden sludder, som situationen er p.t., er det svært for alle, men aldrig sig aldrig.... Held og lykke!

Med venlig hilsen 

Asger Larsen

Asger Larsen

• 02-11-2008 12:25

Goddag Asger

Mange tak! Det var straks bedre end de engelsksprogede sider. Jeg kan da forstå Euro-tegnet - resten går nok.

Personlig arbejder jeg selvstændigt indenfor IT, så situationen på arbejdsmarkedet i Portugal ville ikke berøre mig direkte, men din bemærkninger relaterer sig alligevel til et spørgsmål eller to, jeg vil stille i en seperat tråd, hvis det ikke lykkedes mig at finde svarene her på siden eller via Google.

Igen, tak - og beklager dovenskaben! :-)

Ha' en go' søndag.

Lasse

Emner:
  • 25-10-2009 11:31

Hej Asger

Jeg har også benyttet mig af dit særdeles relevante link til boligudlejning.

Tak for det.

Jeg vil lige høre dig om jeg har forstået det rigtigt:

De priser der angiver lejen, fra ca. 350 euro og opefter, er det månedslejen?

Er det muligt at leje for 2-3-4 mdr eller hvordan er reglerne?

Er der depositum som i Danmark?

Som så mange andre skal jeg have afklaret boligsituationen, før jeg rejser derned og hvis det er muligt at leje på rimelige vilkår, ja, så er jeg skridtet tættere på afrejse.

På forhånd tak for hjælpen

René Sønderbæk

• 25-10-2009 12:29

Ja, jeg formoder det er måneds-leje, hvis det var års-leje ville det være utopisk billigt. Med hensyn til lejemålets længde, må det være efter individuel aftale med udlejeren, det er normalt meget fleksibelt. Det er dog tilrådeligt, med personlig forhandling. På langdistance med overførsel af depositum, m.m.,er det mere tvivlsomt, da der her, såvel som i DK, findes fidusmagere. Vær opmærksom på, at der i øjeblikket er stor efterspørgsel efter leje-lejligheder, da salg og køb er gået næsten i stå p.g.a. bankernes uvillighed til at låne ud.  Men held og lykke

m.v.h.  Asger Larsen

Asger Larsen

• 25-10-2009 14:29

Hej Asger

Tusind tak for svaret Smil og så hurtigt.

Min plan er at være i Algarve og derfra indgå en lejeaftale, så det harmonerer godt med hvad du skriver.

Jeg håber det lykkedes at finde noget trods markedet.

Hvis Portugalnyts medlemmer og læsere har forslag til indkvartering i Algarve, på fornuftig lejebasis, for en 3 måneders periode, er alle input velkomne.

Tak for hjælpen

René Sønderbæk

• 25-10-2009 16:52

Som du måske er klar over, bor jeg selv i Vila Real de Santo António, Algarve.

Da højsæsonen nu er slut, vil der uden tvivl være flere ferielejligheder til leje. Min egen søn har i flere år benyttet sig af private udlejere, og har i højsæsonen betalt 500€ /14 dg. (Han vil ikke være til ulejlighed med kone og to børn). Jeg ved at denne udlejer om vinteren udlejer til bygnings-håndværkere til en billigere pris. Men der er mange, der bare lader lejligheden stå tom.

Nu ved jeg heller ikke eksakt hvad du er efter, så det er svært at råde. Hvis du ønsker at uddybe dig nærmere, er du velkommen til at kontakte mig via Mail: "asgeringolf@gmail.com", eller på Facebook, ...og endelig... Du er da velkommen til et besøg når du kommer herned.  Lad os høre nærmere.

m.v.h Asger

Asger Larsen

• 26-10-2009 17:46

Hej René,

min familie har en lille lejlighed i Montechoro, flere oplysninger ang. denne kan du finde på Portugalnyts side om lejligheden.

Hvis denne kunne have interesse så ligger prisen for månedlig leje på 500 Euro, hvilket også inkluderer vand, el og gas, inden for rimlighedens grænser.

Depositum er sidste måned forudbetalt.

Mvh

Olaf

• 26-10-2009 18:06

Hej Olaf

Tak for tilbuddet. Det synes jeg da bestemt er værd at tage med i min betragtning.

Flot præsentation af lejligheden og området, på siden du linker til.

Jeg vil vende tilbage (inden længe) via din mail hvis det bliver aktuelt.

Mvh 

René

• 26-10-2009 18:12

Hej René,

jeps, du kan bare maile mig i så fald at den stadig skulle have din interesse, så kan vi aftale nærmere ang. at mødes så du lige kan se stedet, inden du beslutter dig.

Mvh

Olaf

• 10-11-2009 22:49

Gad vist om I kom afsted til Portugal? :-)... mvh. Carsten

PS: (min kone og jeg (+ barn) går selv i samme tanker.