Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Albufeira x Lissabon

Sidste indlæg 26-01-2011 16:25 af campingole. Antal svar: 11.
Side 1 af 1 (12 poster)
Forrige Næste
  • 07-02-2008 22:19

Albufeira x Lissabon

Jeg tager for første gang i mit liv til Portugal ( Algarve, Albufeira ) i den nært forestående vinterferie.

Vi har planlagt at bruge et par dage i Lissabon, og til formålet leje en bil og køre turen selv.

Men kan det anbefales? Eller er der i virkeligheden andre (og bedre) måder at tilbagelægge den rute på? Og er der noget man i givet fald skal tage særlig højde for?

Håber nogen har lyst til at komme med inputs :-)

Mvh/ Mortensen

Emner:
  • 08-02-2008 0:26

Sv: Albufeira x Lissabon

I stedet for at leje en bil kunne du eventuelt tage en express-bus direkte fra Lissabon til Algarve. Prøv at se her: Bus til Algarve

Vil du vide mere?

mvh

Fernando

Lusodana

• 09-02-2008 23:28

Hej Mortensen.

I kan roligt glæde jer til at skulle opleve Portugal. Det er et dejligt land med stor gæstfrihed og mulighed for mange kulturelle oplevelser. Til dagene i Lissabon vil jeg ikke anbefale at I lejer bil. Lissabon har et veludviklet transportsystem med metroer, busser og sporvogne. Biltrafikken i Lissabon kan også være ret intens og det er typisk svært at finde parkering i Lissabon. Desuden er det også billigt at tage en taxi i Portugal.

Til turen sydpå mod Algarve kan man tage en bus, som Fernando nævner, men vil man evt. besøge de charmerende mindre portugisiske landsbyer undervejs, vil jeg anbefale at leje en bil. Billeje er billigt i Portugal sammenlignet med andre lande i Europa. Du kan få en idé om prisniveauet for billeje ved at benytte Portugalnyts søgemaskine til gode tilbud på biludlejning: Billeje i Portugal.

I Portugal betaler man afgifter for at køre på motorveje, så ud over udgifter til billeje og benzin, skal man også påregne at skulle betale vejafgifter.

Find evt. også inspiration til ferien via Portugalnyts sider om Lissabon og Albufeira.

Henrik Dahl
    Portugalnyt
    henrik@portugalnyt.dk

• 12-02-2008 3:57

Tusind tak for jeres svar!

Det har givet os noget at arbejde videre med.

Nu glæder vi os bare til at komme afsted og nyde Portugal.

Mange hilsner fra Mortensen.

• 04-08-2008 22:42

• simu
    • Top 75 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      20-07-2008
    • Indlæg 5

Hej. Jeg skal også til lissabon og videre derfra til Albufeira. Jeg vil tage turen med de nævnte busser, men hvor holder de henne???

• 05-08-2008 9:29

Prøv at kikke under Terminals

http://www.eva-bus.com/terminais.php

Lusodana

• 07-08-2008 0:10

• simu
    • Top 75 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      20-07-2008
    • Indlæg 5

Hjælllppp. Det ser ud til at der ikke er nogen ledige billetter på de datoer, jeg skal bruge... Jeg kan ikke portugisisk, men det var vist sådan der stod, da jeg forsøgte at bestille mine billetter online. Kan det virkelig passe??? Er det det eneste busselskab der kører mellem albuferia og lisboa??? Er der andre måder at kommer dertil (vi vil ik leje en bil)???

• 07-08-2008 15:15

Nej det er ikke fordi det er udsolgt, men fordi man ikke kan bestille billetter lang tid i forvejen. Du skal ikke være bange, fordi der er næsten altid plads og, hvis tilfældigvis du ikke finder plads til den afgang du vil havekan du finde til den næste. Der er bus næsten hver time, fra kl. 1.00 til 22.00.

Bus stationen ligger ved Metro stationen "Jardim Zoológico" (Zoologiskhave). Området heder også "Sete Rios" hvis du kører med taxa.

Du kan også kører med tog http://www.cp.pt/cp/displayPage.do?vgnextoid=87cbd5abe2a74010VgnVCM1000007b01a8c0RCRD&lang=en

At leje en bil er ikke så dyrt. Jeg tror du kan leje en lille bil for mindre end kr. 1.300 i en uge.

Håber dette kan hjælpe

Lusodana

• 07-08-2008 20:31

• simu
    • Top 75 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      20-07-2008
    • Indlæg 5

Du skal have mange tak for dit svar. Jeg er virkelig glad for at have opdaget denne hjemmeside i god tid! Du kan tro at jeg har haft gavn af både forum og faktasiderne.

Hilsen

Sim

• 25-01-2011 14:36

• K. Rasmussen
    • Top 500 Bidragsyder
    • Charlottenlund, Danmark
    • Aktiv siden:
      25-01-2011
    • Indlæg 1

Hej Fernando,

Hvor er det en fin service herinde.

Jeg sidder og prøver at arrangere en rejse for mig og min kæreste til Lissabon/Algarve kysten. Normalt arrangerer vi selv rejsen, da vi sjældent kan rejse en hel uge p.g.a. hund m.m.. Det har jeg også været inde og prøve nu her, men det er svært at finde direkte fly til Algarve f.eks. Og jeg kunne godt tænke mig at kombinere Lissabon/Algarve, så jeg evt. fløj ud til den ene, og hjem fra den anden. Vi vil gerne afsted i uge 6, og jeg har kigget på alle muligheder efterhånden ( TAP, Cimber, Norewegian Airlines, SAS, og søgt på alle søgemaskiner.) Selv med utallige skift bliver det meget dyrt. Vil helst flyve direkte, men det virker nærmest umuligt, når man ikke kan være afsted i minimum en uge. Og priserne er meget høje.

Vil bare høre, om I kan rådgive lidt?

Hvor mange dage bør man have i Lissabon og i Algarve? ( Vi ville rejse den 5.2 og retur 11.2)

Hvilket område er det bedst at bo i i Algarve, hvis man ønsker det ikke er altfor turistet?

På forhånd mange tak for svar.

Mange hilsner K. Rasmussen 

• 25-01-2011 16:54

Hej K. Rasmussen

Det er ikke kun Lissabon du skulle bruge tid til, men også en anden by, som ikke ligger langt der fra. Sintra, med sin slotte og gammel bydel er vært at se; H. C. Andersen har været dér og syntes meget godt om byen. Sintra ligger ca. 26 km fra Lissabon. Prøv at se her.

Jeg vil gætte at du kunne bruge 2-4 dag i Lisssabon og 2 dage i Sintra og så resten til Algarve. Men nu har du ikke ret mange dage tilbage.

Jeg benytter her lejlighed til at henvise til min hjemmeside, hvor jeg præsenter min bog.

Mange hilsener

Fernando

Lusodana

• 26-01-2011 16:25

• campingole
    • Top 25 Bidragsyder
    • Albufeira - og Bornholm
    • Aktiv siden:
      02-12-2009
    • Indlæg 20

Hej...

Lidt om Albufeira.

Når I kommer med bus fra Lissabon til Albufeira holder den rimeligt centralt, lidt under 1 km fra centrum og den gamle bydel. En helt ny buscentral / holdeplads for bybusser, lokalbusser og fjernbusser - samt taxi'er. Busserne herfra dækker hele Algarve, Lissabon (selvfølgelig) og der er Express-busser til Huelva og Sevillia i Spanien.

Der kører bl. a. 4 bybuslinjer her i Algarve by (har hver sin farve) hver halve time (00 og 30) fra busholdepladsen og de dækker hele byen. Vær dog opmærksom på at de kun køre én vej så man skal måske med blå-bus ud og grøn-bus hjem som måske kører ad en parallelvej 50-100 meter væk fra hvor man stod af. Men mange gange krydses ruterne på centrale steder.

Når I alligevel er på buscentralen kan I overveje at købe et elektronisk buskort (3,- €) som kan "oplades" med enkeltbilletter deleligt á 10 stk. til 5,50 €/10 stk. Man kan godt køre flere personer fra samme kort. Ellers skal I af med 1,10€ pr. tur pr. person. OG SÅ HUSK LIGE DET NYESTE RUTEKORT når I oplader og har muligheden, da ruterne på stoppestederne ikke bliver "opdateret". Ruterne er blevet ændret/udvidet lidt de sidste 3 år - men ikke på stoppestederne..!

Det koster omk. 30-40€ med Taxa fra Albufeira til lufthavnen Faro. Der køre IKKE bus direkte ml. Alb/Faro lufthavn. Når I er i Alb. gå da ind i en af de mange "ticket-butikkerne" (sightseeing-ture, forlystelser mv). Der sælges også shutle-bus fra Alb. til lufthavnen. De henter en overalt og det koster omk. 30€ op til 4 pers. Men der er altid konkurrence med prisen TIL lufthavnen. Jeg har lige bestilt en tur til 16€ for 2.

Mange danskere vil helst direkte hjem til Danmark via Faro lufthavn med fly når de er her I Algarve - og det kan også lade sig gøre selv om vinteren - bl. a. med Norwegian. Priserne ændre sig hele tiden og der er meget store forskelle mellem den billigeste (269,- DKK) til de dyreste som er næsten 2500,-/sæde.

Jeg flyver nogle gange årligt ml. CPH og Faro og kigger altid ind på Air Berlin's hjemmeside som alternativ rejse. Ca. hver anden gang er det en del billigere. Man skal dog i transit på turen men det er prisen værd. Der er ofte mellemlanding på Mallorca - enkelte gange i Berlin. På Mallorca er det i samme transithal og der er ofte ganske få gates mellem hvor du lander og skal rejse fra. Via Berlin skal man GÅ UDENDØRS fra en transithal til en anden - og der går lidt ekstra tid da man skal turen gennem sikkerhedstjek påny.

Det er nu heller ikke tilfældig at Air Berlin ofte tildeles 1. prisen som lavprisselskab. Tysk grundighed, nydelige fly - og man føler ikke det optrækkeri med ekstra betaling for alt. Bagage, drikkevarer (dog ikke alkohol), små godbidder er gratis, og øl, vin mm er til at betale (Øl har en fornuftig størrelse - man er jo tysker !)

Og prisen: De har jo på enkelte afgange - køb 2 betal for en. Også via Faro. Jeg har lige købt 2 for 160,-€ - alt inkl.

Ole