Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Ordbog

Sidste indlæg 24-04-2008 19:09 af Henrik Dahl. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 23-04-2008 11:17

• Laura
    • Top 500 Bidragsyder
    • Lissabon, Portugal
    • Aktiv siden:
      23-04-2008
    • Indlæg 1

Ordbog

Hej

Jeg er på jagt efter en dansk-portugisisk ordbog, hvilket forekommer næsten umuligt at opdrive. Er der nogen der ved om der findes en? Jeg har Gyldendals lommeordbog samt en portugisisk-dansk ordbog.

Laura

• 23-04-2008 18:22

Sv: Ordbog

Kære Laura !

Der findes faktisk flere af slagsen, men den jeg har benyttet gennem mange år er en handy lille ting.

"Munksgaards Portugisisk-Dansk & Dansk-Portugisisk Lommeordbog"
    af Axel Heide Gregersen

Den burde kunne købes i boghandler i DK.

Udgaven jeg har er udgivet i 1985, men jeg har mødt flere danskere, med nyere udgaver af samme.

Der findes andre og flere udgaver af Dansk-Braziliansk og desuden kan du finde god hjælp på internettet, gennem bl.a. Google og Google Gadgets, - det er hvad jeg efterhånden er gået over til.

Med venlig hilsen
    Asger Larsen 

Asger Larsen

• 24-04-2008 19:09

Sv: dansk-portugisisk ordbog

Hej Laura

Velkommen på Portugalnyt.

Jeg har ligeledes forgæves ledt efter en dansk - portugisisk ordbog.
    (ud over dem der findes i lommeformat)

Dog har jeg ved flere lejligheder haft stor glæde af en simpel online service fra Syddansk Universitet til oversættelse fra dansk til portugisisk og vice versa. Projektet hedder VISL (Visual Interactive Syntax Learning) og er et forsknings og udviklingsprojekt under Instituttet for Sprog og Kommuninikation.

Forskningslektor Eckhard Bick, der også har skrevet bogen "Portugisisk-dansk ordbog", er projektleder for VISL, så jeg går ud fra at de fleste ord fra hans ordbog er inkluderet.

Afprøv selv online opslagsværktøjet her: dansk - portugisisk online ordbog

Med venlig hilsen
    Henrik

Henrik Dahl
    Portugalnyt
    henrik@portugalnyt.dk