Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Hund med til Portugal

Sidste indlæg 25-12-2008 22:45 af JesperC. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 07-07-2008 16:48

Hund med til Portugal

Jeg vil gerne vide, om nogen har erfaring med hund i Portugal, når jeg benytter mig af offentlig transport. Jeg har en lille hund, som er vant til at være i taske under mine rejser. Jeg kan forestille mig, at det virker fremmedartet for portugisere, at man har hund som rejsekammerat, men der må vel være regler for den slags. Jeg har nemlig tænkt mig at tage interrail i efteråret med Portugal som mål, men jeg skal være sikker på, at hunden kan komme med i tog ( til Faro ) og osse lokale busser eventuelt. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med mit spørgsmål, fordi Henrik Dahl har henvist mig til dette forum.

Kærlig hilsen Stine Johansen, Kerteminde.

• 07-07-2008 20:58

Sv: Hund med til Portugal

Efter loven nr. 92/95 af 12. september artikel 7, må man ikke afvise kæledyr som rejser med deres ejer i de offentlige transportmidler i Portugal med mindre de er til fare for andre mennesker, eller er syge og beskidte.

Lusodana

• 25-12-2008 22:45

• JesperC
    • Top 75 Bidragsyder
    • Nykøbing Sj. Danmark
    • Aktiv siden:
      14-12-2008
    • Indlæg 5

Sv: Hund med til Portugal

Vi havde vores chihuahua med på 10 dages ferie til Estoril i 2007. Vi prøvede ikke offentlige transportmidler. Men på strandene var det ikke tilladt at have hund med. Ej heller ved det poolområde, som hørte til vores ferielejlighed. Vi oplevede også et par fortovsrestauranter hvor tjeneren sagde nej, da vi spurgte om vi måtte sætte os udendørs med hunden. Uanset om den var i taske eller ej.

Jeg ved ikke om det er generelt for Portugal, eller om det især er Lissabonkysten, der har disse regler.
    Måske var vi bare lidt uheldige.

Emner: ,