Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

camping i det fri

Sidste indlæg 10-02-2010 16:39 af Fernando C. Kvistgaard. Antal svar: 4.
Side 1 af 1 (5 poster)
Forrige Næste
  • 21-07-2008 12:10

camping i det fri

Hej Portugalforum!

Nu går jeg på efterløn og påtænker at tage med min hund på interrail til Portugal i efteråret. Jeg vil høre, om nogen kender til regler om camping i det fri - altså udenfor de etablerede campingpladser. I Sverrige er der f.eks. frit slag på alle hylder, og i Danmark har vi osse efterhånden mange ' naturcampingpladser '. Kanske man kan overnatte overalt, hvis blot man efterlader stedet ordentligt og rengjort(?). Eventuelle regler eller normer omkring dette er jeg meget interesseret i at høre mere om.

Venligste og ret regnfulde hilsner fra Stine. Kerteminde.

• 21-07-2008 21:06

Sv: camping i det fri

Da du rejser med Interrail, går jeg ud fra at du vil campere med telt.

Portugal har ikke det samme klima som Sverige, derfor kan du ikke regne med at det er så frit at campere, hvor det passer én, på grund af risiko for skovbrand. Dog kan du muligvis campere på private ejendomme, hvis du beder om lov.

Det er meget mere kompliceret at campere i de offentlige områder (kommunale eller statsejemdomme), hvor der kræves special tilladelse.

Men det bedste og sikreste er at campere på campingpladser. Det er ikke så dyrt.

http://www.roteiro-campista.pt/

mvh

Fernando

Lusodana

Emner:
  • 02-01-2009 18:09

• inga
    • Top 50 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      16-12-2008
    • Indlæg 11

Hej Stine,

Jeg vil nu ikke anbefale at campere på et offentligt område og uden at være 100 pct. sikker, mener jeg heller ikke at det er lovligt. I sommers rejste min kæreste og jeg i tre måneder gennem Portugal, Spanien og Italien, og prøvede at leve så simpelt som muligt. Vi havde held til at campere udenfor campingpladserne få gange, oftest uden problemer, men med den tid det tog os at gå rundt i en lille by og lede efter det perfekte sted at sætte telt op, kan slet ikke betale sig. I øvrigt så var Portugal langt det billigste og bedste land mht. camping, og vælger du at rejse ved kysten, kan jeg love for at der er masser af campingpladser! Nej hvor jeg savner den rejse. Held og lykke med turen:)

Hilsen Inga

• 10-02-2010 16:01

Jeg er også interesseret i camping, men jeg tror da, hvad andre siger her sin en smule farligt at gøre det ... I hvert fald er der nogen campingplads du kan anbefale i Portugal?

• 10-02-2010 16:39

I synes, at nogen gang folk tror at Portugal ligger et eller andet sted i den 3. verden. Men det er desværre sådan, at efterhånden er det farligt at være i livet både hjemme hos sig selv eller i det fri hvis, som man siger, man befinder sig på det forkert sted på et forkert tidspunkt. Men hvad er det, at være et forkert sted hvis man opholder sig hjemme? Men det sker.

Her har du en liste over de campingpladser i Portugal. Jeg har selv camperet meget i Portugal. Nogle er meget god, andre er mindre god, men de er alle sammen OK.

Jeg har tidligere (2007) i denne tråd henvist til den internetadresse, som viser alle campingpladser i Portugal.

http://www.roteiro-campista.pt/frame-geral-parques-uk.htm

God fornøjelse

Lusodana