Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Hvidløg i Danmark

Sidste indlæg 13-12-2008 19:26 af hmeyer. Antal svar: 1.
Side 1 af 1 (2 poster)
Forrige Næste
  • 23-09-2008 10:32

Hvidløg i Danmark

Er lige kommet tilbage til Danmark, efter nogle år i Portugal, og jeg kan konstatere, at det er næsten umuligt at købe hvidløg i god kvalitet i Danmark.

De fleste forretninger og supermarkeder, samt mange grønthandlere, opbevarer hvidløg i køledisken lige som grønsager. I modsætning til almindelig løg, skal hvidløg opbevares tørt og, mindst ved stuetemperatur. Den hvidløg man køber her i Danmark er ubrugelig. Feddene er som glas og godt på vej til at blive rådne.

Opbevaring af hvidløg
    Det bedste opbevaringsted til hvidløg i hjemmet er ind i en lerkrukke. Nu vil jeg prøve hos en tyrkisk forretning eller i Bazar Vest ved Århus. 

Lusodana

• 13-12-2008 19:26

• hmeyer
    • Top 50 Bidragsyder
    • Palmela
    • Aktiv siden:
      08-10-2007
    • Indlæg 11

Sv: Hvidløg i Danmark

Hej Fernando,

du har helt ret. Og det er ikke kun hvidløg, men også andre ting som f.eks. olivenolie til salat og madlavning. Når vi besøger familien i Danmark, medbringer jeg selv hvidløg, olivenolie, bacalhau, ost fra Azeitão, evt. rødvin og fogaças (her fra Palmela, naturligvis) og nogle andre få ting, som jeg mangler i Danmark til madlavning (specielt supper) og som vi jo bruger i store mængder her i Portugal.

Så det er ikke kun dansk mad vi får i Danmark, men også portugisisk, da familien med glæde spiser det. Også selv om der er godt med olivenolie og hvidløg i, som de ellers ikke bruger til dagligt.

Dette var bare lige et hurtigt indlæg og jeg håber, at du finder noget godt hvidløg i en tyrkisk butik e.lign. I mangel af bedre (friske hvidløg) kan man evt. købe glas med marinerede hvidløg.

Rigtig god Jul til alle her på PortugalNyt.

Henrik