Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Rejsen til Portugal

Sidste indlæg 20-01-2009 13:14 af Asger Ingolf Larsen. Antal svar: 0.
Side 1 af 1 (1 poster)
Forrige Næste
  • 20-01-2009 13:14

Rejsen til Portugal

“Trækfuglene”

Der er mange Skandinaver der går på pension, og som i den anledning begynder at fable om langtids ophold i syden, og her bl. a. Portugal.

Jeg vil her give et par tips på hvordan det kan gøres.

Da vi boede ved Sintra, købte vi en gammel campingvogn med fast ophold på Olhão Camping, hvor jeg opholdt mig en del.

Her kom jeg til at kende mange af ”Trækfuglene”... Skandinaver, Tyskere, Hollændere og Englændere... De kommer i September – Oktober og opholder sig til Marts – April hvert år. Hvorefter de kører op og holder sommerferie i hjemlandet.

Det var egentlig både sjovt, folkeligt og fornøjeligt at være i selskab med disse mennesker og skabte en masse kontakter.

Flere af disse trækfugle, søgte dog efter mere, som f. eksempel grund, hus eller lejlighed. Hvad enten det skulle være heltids eller for vinterhalvåret De havde både tid og lejlighed til at futte rundt at sondere og det lykkedes for flere, at finde det de drømte om.

Som et eksempel vil jeg nævne Marie Louise. (Da hun og en del af hendes historie har været i et af ugebladene i DK, for to år siden, og jeg har hendes samtykke, kan jeg godt skrive om hende).

Marie Louise er en invalidepensionist på 82 år, hun går med støttekorset og krykker.

Hun har lejet en del af et hus i omegnen af Olhão med 2 værelser, bryggers og have, og bor her fra oktober til april.

I april pakker hun sin Folkevogn og en lille campingvogn og futter stille og roligt op til Danmark, i selskab med hendes lille hund Laila.

Marie Louise er meget kommunikativ og har mange venner op gennem Europa, der evt. giver hende et måltid mad og en overnatning, ellers tager hun ind på en Campingplads. Da hun ikke kører på motorvej, tager turen en halv snes dage.

Sådan har hun gjort i over ti år, og det vil hun blive ved med.

En helt igennem fabelagtig dame, som jeg beundrer for hendes mod og vilje!

Asger Larsen