Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Kontakter Madeira

Sidste indlæg 08-03-2012 12:48 af -bach. Antal svar: 6.
Side 1 af 1 (7 poster)
Forrige Næste
  • 22-02-2012 11:45

• Roald
    • Top 75 Bidragsyder
    • Aarhus Denmark
    • Aktiv siden:
      15-02-2012
    • Indlæg 5

Kontakter Madeira

Hej alle. Jeg søger kontakt til danskere der bor eller vinterresiderer på Madeira. Min tanke er at bruge 2 - 3 måneder hver vinter på den skønne grønne ø. På sigt at etablere mig fast og eventuelt købe en lille båd til lidt havfiskeri sammen med fiskeglade danskere. KONTAKT mig venligst. Alle indlæg er meget velkomne og alle råd og vejledninger honoreres med et tusind tak ;-) Roald

Emner: ,
  • 03-03-2012 18:17

• Fam Holk
    • Top 25 Bidragsyder
    • Danmark / Madeira
    • Aktiv siden:
      16-10-2007
    • Indlæg 15

Sv: Kontakter Madeira

Hej Roald. Vi har bolig i Funchal - og kender lidt til sagerne dernede. Du kan altid stille spørgsmål - og er det muligt, får du selvfølgelig svar. Mvh Fam Holk

• 03-03-2012 18:55

• Roald
    • Top 75 Bidragsyder
    • Aarhus Denmark
    • Aktiv siden:
      15-02-2012
    • Indlæg 5

Hej fam Holk. Tusind tak for tilbudet. Jeg har lige været rundt på jeres forskellige indlæg/svar til andre her og kan se at I er inde i sagerne. Jeg har set mig lun på et ophold i Camara De Lobos med start til vinter. Inden da er der naturligvis masser af ting der skal falde på plads herhjemme, men det skal det nok gøre. Foreløbigt siger jeg mange tak og vender tilbage til jer når jeg har mere konkrete spørgsmål. Venlig hilsen Roald

• 04-03-2012 20:13

• -bach
    • Top 200 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      04-03-2012
    • Indlæg 2

Hej familien Holk

Jeg er ved at sælge mit feriehus på Madeira. Det blev bygget for 24 år siden. Når man sælger, skal man betale en værdistigningsafgift på 25%.  Ved I om der er mulighed for en reduktion i denne af gift, når værdistigningen er stor, fordi jeg har haft huset så (relativt) lang tid.

-bach

• 04-03-2012 22:25

• Fam Holk
    • Top 25 Bidragsyder
    • Danmark / Madeira
    • Aktiv siden:
      16-10-2007
    • Indlæg 15

Hej Bach. hmmm. Vi er på ingen måde skrappe i skatte-spørgsmål, især da den enkelte sagsbehandler kan være noget tung at danse med, men prøv fx at klikke her: (hvor du vil se, at der fx er en dato i 1988, der kan være ret vigtig i netop din sammenhæng med evt. skattefrihed eller skatte-nedsættelse): http://www.millenniumbcp.pt/site/conteudos/60/6015/601520/article.jhtml?articleID=2743 Det klogeste er nok, næste gang du er på Madeira, at få en konkret beregning (skriftligt for alt i Verden), så du ikke bliver tørret. Her er en anden side (flere sider) med forskellige punkter, der skal tænkes over og huskes undervejs: http://www.dinheirovivo.pt/Guru/Artigo/CIECO025211.html Den signalerer også nogle overvejelser om, hvorvidt du skal beskattes her eller der, indkomst på Madeira og meget mere. Men. Man bør sikre sig professionel assistance i disse sager - da det kan blive dyrt - hvis der opstår disputs med myndighederne. De kan være særdeles tunge at danse med. Mvh Fam Holk

• 04-03-2012 22:33

• Fam Holk
    • Top 25 Bidragsyder
    • Danmark / Madeira
    • Aktiv siden:
      16-10-2007
    • Indlæg 15

Bach.. Glemte denne her - detaljerede udgave: http://www.legix.pt/docs/CodIMI.pdf Mvh Fam Holk

• 08-03-2012 12:48

• -bach
    • Top 200 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      04-03-2012
    • Indlæg 2

Til fam. Holk

Tak for jeres svar

-bach