Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Bilkøb i Portugal

Sidste indlæg 11-10-2017 15:23 af Fernando C. Kvistgaard. Antal svar: 10.
Side 1 af 1 (11 poster)
Forrige Næste
  • 14-10-2013 12:03

Bilkøb i Portugal

Jeg påtænker at købe bil i Portugal, men kan jeg det, hvis jeg bare har en feriebolig, som jeg bor i 4 måneder om året? Bilen skal blive i Portugal. Kan jeg som dansker tegne forsikring og få nummerplader? Hvad koster vægtafgift og forsikring?

• 14-10-2013 12:12

• Gaspar
    • Top 10 Bidragsyder
    • Lisbon - Portugal
    • Aktiv siden:
      13-10-2011
    • Indlæg 83

Sv: Bilkøb i Portugal

Hej Rita Som jeg har oplivet det ,så skulle der ikke være noget problem i at du ejer en bil som du kun benytter 4 mdr. om året . vægt afgiften følger bil og hvor gammel den er, forsikringen er lige som i Dk forskællig fra selvskab til selvskab, kasko eller kun ansvar, jeg har en mercedes 200 clk fra 2001 og betaler 143€ om året i vægtafgift og min kasko forsigring er 640€ om året.

• 14-10-2013 12:42

Tusind tak for svaret - det hjalp mig meget. Så ved jeg lidt om, hvor jeg havner med udgifterne.

• 14-10-2013 16:19

Hej Rita Alice

Lige en bemaerkning til dit evt. bilkoeb.  En ny bil skal synes 1. gang efter 4 aar,men en gammel bil skal synes hvert aar  inden datoen for 1. registrering. synet i sig selv koster kun ca 30 euro ,men evt mekaniker regning er jo ikke til at budgetere med.

Held og lykke med koebet

hilsen

Lis J

• 16-08-2014 20:47

Hej Jeg er helt ny her.

og har endnu ikke fundet ud af hvordan man opretter sit eget tema.

Men jeg prøver lige at se om der er respons denne tråd.

Jeg har drømmen om et galt projekt. Jeg vil købe en bil i Portugal, køre den hjem gennem, Spanien, Frankrig og Tyskland. I første omgang var det vigtigt at det var en UMM, men vi er begyndt at se udfordringene i øjnene.

Vi kan sagtens finde en passende bil i Trovit.com. men spørgsmålet er om vi kan få den indregistret og evt få forsikring når vi ikke er bosat i Portugal.

Jeg tør ikke købe vores enkelt biletter hvis, jeg ikke ved om projektet kan lade sig gøre.

Projektet skal søsættes i uge 42 

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger.

Eller evt. rådgivning ON SITE

Mange venlige hilsener 

Steen Heide

• 18-08-2014 10:41

Sv: Oprettelse af firma i Portugal

Hej

Da jeg for 11 år siden hjalp min svigersøn med oprettelse af eget firma, fungerede på følgende måde:

1. Registrering i "Finanças" (Skattevæsnet) for at få et NIF (Número de Identificação Fiscal" = skatteyder nr.

2. Oprettelse af en konto i banken.

3. Indskydelse af € 1.000 på konto, som egenkapital.

4. Institution hvor du kan oprette dit firma hedder "Empresa na hora" (straks firmaoprettelse).

Både Finanças og Empresa na hora, kan du finde i de fleste stor byer i noget der hedder "Loja do cidadão", som er en slags Borgerservice i Danmark. 

Måske kan det her hjælpe http://www.empresanahora.pt/ENH/sections/EN_homepage

Lusodana

• 18-08-2014 19:55

Sv: Oprettelse af firma i Portugal

Hej Fernando 

mange tak for dit svar, det bliver nok for omstæntligt at starte firma for at kunne exporterer en bil på egne hjul.

Mange venlige hilsener Steen Heide

Ps. nogen der ved hvordan man opretter sin egen tråd her inde 

Pps. er der nogen der har en bil stående i portugal der skal fragtes hjem eller en billig velfungerende bil på danske plader de vil sælge i portugal

• 10-10-2017 11:40

hej, vi tænkeer også på at købe en bil, der skal stå her i Portugal, men vi er i tvivl om kørekortsreglerne.

Er der nogen der ved om vi så skal tage portugisisk kørekort eller vi fortsat kan bruge vores danske/internationale kørekort.

mvh

Gitte 

• 10-10-2017 13:56

Hej Gitte Selvfølgelig kan du kører med det dansk/internationale kørekort i Portugal. Indenfor EU er der ingen restriktioner for at kører med udenlandsk kørekort så længe det er udstedet i et land medlem af EU. mvh Fernando
    Lusodana

• 11-10-2017 11:59

tak, jeg havde hørt, at hvis man køber en bil på portugisiske plader, skal man ændre sit kørekort til et portugisisk. mvh

Gitte 

• 11-10-2017 15:23

Prøv at læse punkt 4. (håber at linket åbner den engelsk version)

Lusodana