Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Flytning af lægeoplysninger

Sidste indlæg 21-10-2020 13:13 af Fernando C. Kvistgaard. Antal svar: 1.
Side 1 af 1 (2 poster)
Forrige Næste
  • 20-10-2020 22:20

Flytning af lægeoplysninger

Nogen der kan informere mig om erfaring med at henvende sig til portugisisk offentlig læge i forbindelse med flytning fra Dk til Portugal? Akcepteres medicin og diagnoser? Eller ønsker det portugisiske sundhedssystem eventuelle undersøgelser og eventuelle diagnoser foretaget igen, i Portugal? På forhånd tak.

• 21-10-2020 13:13

Sv: Flytning af lægeoplysninger

Efter min erfaring (17 år gammel), hvis du viser emballagen af medicin du får, vil du også få lægen til at give dig en recept. Lægerne vil helst lave deres egne diagnoser og udskrive henvisninger til undersøgelser, så det bliver registreret i pacientjounallen. Det kan, i øjeblikket, være svær at finde og blive tilknytter en familæge indenfor statens sundhedsvæsenet, på grund af lægemangel. Hvis du har råd, bedst er en privat læge eller klinik. Den gang (mellem 2003-2008) kostede en konsultation mellem 25 og 30 €. De forskellige undersøgelse (scaninger, røntgen, etc. er gratis selv om du bliver henvist af en privat læge. Jeg ved ikke, om andre har andre erfaringer.
    Lusodana