Annoncering
Kontakt os, hvis du er interesseret i at annoncere her på Portugalnyt: info@portugalnyt.dk

Fra Algarve til det store outletcenter i Lissabon

Sidste indlæg 01-05-2008 7:51 af nanna. Antal svar: 2.
Side 1 af 1 (3 poster)
Forrige Næste
  • 30-04-2008 9:55

• nanna
    • Top 150 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      30-04-2008
    • Indlæg 2

Fra Algarve til det store outletcenter i Lissabon

Hej.

Jeg har her på jeres side fået en masse god information om Portugal. Jeg har læst at der er et kæmpe outletcenter i Lissabon og har derfor besluttet at tage en endagstur fra Algarve til det center når vi skal på ferie i Algarve om små 20 dage. Jeg har været inde på hjemmesiden for centret men de har desværre ikke gjort det muligt at læse den på engelsk. Jeg ville høre jer hvordan man kommer fra Algarve til det center? Jeg har været inde og kigge på togtider osv til Lissabon, men der er tre forskellige stationer man kan ankomme til så er også gået lidt i stå der.

Håber virkelig I kan hjælpe mig.

På forhånd tak

mvh Nanna

• 30-04-2008 12:46

Sv: Fra Algarve til det store outletcenter i Lissabon

Hej Nanna,

Busserne til det store Freeport outlet center afgår fra Oriente stationen i Lissabon, som er et stort moderne byggeri med togstation, metro og altså også busser.

Der er direkte togforbindelse fra Algarve til Lissabon-Oriente, men hvis den forbindelse, man vælger til Lissabon ikke går direkte til Oriente er det let at komme dertil fra de øvrige Lissabon-stationer med den udmærkede og billige (under 10 kroner) Lissabon metro. Her er en plan over metroen i Lissabon (åbner som pdf).

Oriente-stationen, som er en del af Nationernes Park komplekset, har egen hjemmeside (også på engelsk), og det har de portugisiske jernbaner naturligvis også på www.cp.pt (også på engelsk).

Det er nok en god ide at tage tidligt afsted fra Algarve idet en tur til Lissabon med toget tager fra små 3 til op imod 4 timer afhængig af afgangen. Så vidt jeg kan se afgår der for eksempel tog fra Albufeira kl. 7.18 og fra Faro i Algarve kl. 6.55.

Man skal være opmærksom på at togene tilbage til Algarve ikke kører sent. På visse dage afgår sidste tog 18.40 fra Lissabon-Oriente, men dog 19.20 om fredagen (Albufeira). Togtider kan findes på Cp.pt ved at benytte søgefaciliteten til højre på siden. Ovenstående link til Cp.pt skulle i øvrigt åbne i engelsk version. 

Hvilken togforbindelse til Lissabon, der passer bedst for jer, afhænger af hvor I bor i Algarve, men hvis I vælger at tage over Lissabon, skal I under alle omstændigheder til Oriente stationen i Lissabon (rød metro linje).

På vejen hjem kan I, hvis I har god tid også nå at shoppe i Vasco da Gama centeret, som ligger i samme kompleks, som Oriente stationen. Europas største akvarium ligger i øvrigt lige ved siden af - ligesom Lissabons messe-center. Kort sagt så sker der altid en masse i Parque das Nacoes, som Nationernes Park ved Oriente-stationen også kaldes.

Hvis man har lyst til at se lidt af Portugal uden for hovedstaden, kan man istedet vælge at tage toget fra Algarve til Setúbal, som ligger syd for Lissabon og benytte bus nummer 413 fra Setúbal til Freeport. Busstationen ligger ikke langt fra togstationen i Setúbal, men spørg jer for, da den ikke lige er til at se fra togstationen. Der er omkring 35 kilometer fra Setúbal til Freeport factory outlet. En taxi til Freeport fra Setúbal vil derfor koste omkring 40 euro.

Har man god tid i Setúbal, kan det i øvrigt anbefales at prøvesmage den portugisiske ret 'choco frito' - friturestegte blæksprutter, som er områdets specialitet.

Se også kommentarer under Freeport-artiklen.

Mvh
    Sean

Sean
    Portugalnyt

• 01-05-2008 7:51

• nanna
    • Top 150 Bidragsyder
    • Aktiv siden:
      30-04-2008
    • Indlæg 2

Sv: Fra Algarve til det store outletcenter i Lissabon

Tak for det gode svar, det har helt sikkert gjort det meget nemmere.